Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Sieć Mila: Od Grupy Polomarket do Grupy Eurocash

Strona 2 z 2


Autor: Olimpia Wolf, www.portalspozywczy.pl
Data: 16-09-2017, 11:59

Artur Góralczyk, prezes sieci Mila w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl tłumaczył, że pierwszym etapem samodzielnego funkcjonowania sieci Mila było zdobycie zaufania klientów, otwarcie nowych supermarketów oraz dopracowanie zaplecza logistyczno-operacyjnego.

Sieć uznała, że pierwszy etap rozwoju został zakończony – czas więc na kolejny – remodeling placówek oraz uruchomienie nowych placówek. – Dysponujemy dobrze działającym modelem biznesowym, któremu do osiągnięcia rentowności na poziomie czołowych sieci handlowych brakuje jedynie skali. Dlatego w następnych latach będziemy się koncentrować m.in. na rozbudowie sieci o kolejne supermarkety – mówił w marcu br. prezes sieci Mila.

Środki na rozwój i budowanie skali sieć chciała pozyskać poprzez debiut giełdowy. Ostatecznie wycofała się z tego i poszukała innych opcji strategicznych, czego efektem jest obecnie trwający proces przejmowania udziałów spółki prowadzącej sieć sklepów Mila przez Eurocash.

Gdy UOKiK podejmie pozytywną decyzję dotyczącą przejęcia przez Eurocash 100 proc. udziałów w spółce prowadzącej sieć sklepów Mila, w historii supermarketów Mila zacznie się nowy rozdział. 

Piotr Bogusz, analityk finansowy z Domu Maklerskiego mBanku w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl prognozował, że przejęcie przez Eurocash sieci Mila poprawi jej rentowność. - Znacznie lepsze warunki handlowe uzyskiwane przez Eurocash oraz optymalizacja kosztów związana z efektem skali powinny pozwolić spółce na poprawę rentowności przejmowanych sieci w średnim terminie - tłumaczył Piotr Bogusz.

Czy supermarkety Mila zmienią nazwę na Delikatesy Centrum?

Potencjalne przejęcie supermarketów Mila byłoby kolejnym krokiem w rozwoju sieci Delikatesy Centrum -  informował Eurocash w raporcie podsumowującym pierwsze półrocze Grupy.

- Docelowo sklepy Mila oraz sklepy z sieci Eko Holding (poprzednia akwizycja Eurocash) działać będą pod szyldem Delikatesy Centrum. Silny bilans Eurocash gwarantuje spółce pozyskanie środków finansowych na kontynuację konsolidacji rynku w średnim terminie – komentował dla serwisu portalspozywczy.pl Piotr Bogusz.

Dla Eurocashu przejęcie sieci Mila wpisuje się w strategię budowy ogólnopolskiej sieci supermarketów. – Sieć Mila ma bardzo wysokie kompetencje w zakresie prowadzenia supermarketów z szerokim asortymentem artykułów świeżych. Dzięki tej akwizycji stawiamy kolejny krok na drodze do zbudowania ogólnopolskiej sieci supermarketów obejmującej zarówno placówki franczyzowe, jak i placówki prowadzone przez Eurocash – informuje Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocash.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mila RSS ALERT    /    Eurocash RSS ALERT    /    przejęcia RSS ALERT    /    Piotr Bogusz RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    Delikatesy Centrum RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    konsolidacja branży handlowej RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • darc 2017-09-18 10:29:22
    Następna polska sieć w rękach Portugalczyków? Kolonizacja polskiego handlu ma się dobrze. Co na to UOKiK?
  • niesadze 2017-09-18 11:11:58
    ciekawe ile prawdy w tym, że rzekomo Kasnerowi dawano półtorej roku temu 1.23 miliarda i odrzucił ofertę.
  • bakbar 2017-09-18 15:27:46
    powinno być: \"Od Polomarketu do Eurocashu - KRÓTKA historia sieci Mila\"
  • dyzio 2017-09-18 18:21:52
    kolejna polska firma się pozamiatała - UOKiK - a co to ?
  • Kamil 2018-03-19 14:46:57
    Witam. Szukamy osób, które czują się pokrzywdzone przez GRUPĘ EUROCASH S.A. w związku z franczyzą Delikatesy Centrum oraz projektem Akademia Przedsiębiorczości Eurocash. Udało się dotrzeć do osób, które zainteresowały się sytuacją oraz samym projektem zorganizowanym przez Grupę Eurocash. Jesteśmy na etapie zbierania materiału dowodowego w wyżej wymienionej sprawie. Wszystkie osoby, które chciałby zabrać głos oraz opowiedzieć o swojej sytuacji prosimy o kontakt. Chcemy pokazać skalę tego problemu oraz praktyki handlowe które stosuje spółka. Na Dolnym Śląsku w Projekcie Akademia Przedsiębiorczości Grupy Eurocash z otwartych 12 sklepów pod szyldem Delikatesy Centrum został tylko jeden funkcjonujący sklep, 11 sklepów zostało zamkniętych. kontakt: Kamil Kamiński k.kaminski@interia.eu tel. 696004338 jeśli nie odbieram proszę zostawić sms.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.209.80.87
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.