Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieć Sfinks: Założone w strategii na lata 2011-14 przychody i EBITDA nieaktualne

  • Autor: PAP
  • Data: 01-05-2011, 20:27
Sieć Sfinks: Założone w strategii na lata 2011-14 przychody i EBITDA nieaktualne
Sfinks w sobotnim komunikacie podał, że przyjęte w strategii kierunki rozwoju nie zmieniły się.

Planowane w strategii na lata 2011-2014 wyniki spółki Sfinks są nieaktualne w związku ze zmianą przyjętych w strategii założeń, a zwłaszcza dotyczących restrukturyzacji zadłużenia bankowego - podał Sfinks w komunikacie. Spółka podała jednocześnie, że wytyczone w strategii kierunki rozwoju firmy pozostają aktualne.

"W związku z ww. czynnikami nieaktualne stają się podane w strategii z kwietnia 2010 r. założenia co do osiągnięcia niektórych wyników ekonomiczno-finansowych, tj. zakładana wysokość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży oraz EBITDA, zaprezentowane w odniesieniu do roku 2011 i 2014" - podano w komunikacie spółki.

Firma, w strategii z kwietnia 2010 roku, planowała w 2011 roku skonsolidowane przychody na poziomie 250 mln zł, a w 2014 powyżej 450 mln zł. EBITDA w 2011 r. miała wynieść 12 mln zł, a w 2014 r. powyżej 45 mln zł.

Sfinks w sobotnim komunikacie podał, że przyjęte w strategii kierunki rozwoju nie zmieniły się.

"Jednocześnie zarząd informuje, że kierunki rozwoju wytyczone w strategii opublikowanej w kwietniu 2010 r. nie ulegają zmianie. Celem strategii Sfinks Polska S.A. jest zbudowanie międzynarodowej sieci restauracji w oparciu o silne, rozpoznawalne marki gastronomiczne działające w modelu franczyzowym w Polsce i masterfranczyzowym za granicą" - napisano w komunikacie.

Strategia Sfinksa zakładała wzrost liczby restauracji z powyżej 150 w 2011 r. do powyżej 290 w 2014 r. oraz rozwój sieci restauracji pełnowymiarowych w segmencie casual dining przy zapewnieniu rentowności poszczególnych placówek, zwiększenie sprzedaży sieci restauracji pełnowymiarowych dzięki wprowadzeniu nowych kanałów dystrybucji (wynos posiłków, dowóz dań do biur i domów oraz usługi cateringu), uruchomienie konceptów restauracyjnych typu express i wejście w segment fast casual dining oraz rozwój sieci za granicą poprzez sprzedaż masterfranczyzy własnych konceptów gastronomicznych.

W sobotnim komunikacie podano, że w I kwartale tego roku spółka kontynuowała, dzięki pozyskaniu finansowania pomostowego od Sylwestra Cacka, rozwój sieci restauracji pełnowymiarowych w segmencie casual dining. W pierwszym kwartale 2011 r. spółka uruchomiła cztery nowe restauracje, a w kolejnych czterech lokalizacjach trwa proces inwestycyjny.

Ponadto uruchomiono nowe koncepty restauracyjne typu express i rozpoczęto działalność w segmencie fast casual dining. Pierwsze dwa punkty pilotażowe zostały uruchomione w pierwszym kwartale 2011 r., w kolejnych trzech trwają prace wykończeniowe i przygotowanie do otwarcia.

Sfinks kontynuował także działania w obszarze dostosowania posiadanych konceptów gastronomicznych do wymogów rynków zagranicznych i sprzedaży masterfranczyzy.

Spółka zamierza w tym roku uruchamiać restauracje pełnowymiarowe i punkty typu express w kraju.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.