Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Sieć Stokrotka wejdzie we franczyzę. Testy już w tym roku

Emperia Holding pracuje nad opracowaniem i wdrożeniem koncepcji sieci franczyzowej pod logo Stokrotka. Rozwiązanie zostanie skierowane do sklepów o charakterze supermarketów o powierzchni całkowitej co najmniej 400 m kw., w tym nie mniej niż 350 m kw. sali sprzedaży.

Sieć Stokrotka wejdzie we franczyzę. Testy już w tym roku
Nowe logo sieci supermarketów Stokrotka.

Emperia Holding pracuje nad wdrożeniem koncepcji sieci franczyzowej pod logo Stokrotka. Pierwsze sklepy w tej formule mają zostać uruchomione w 2013 r. Rozwój sieci franczyzowej jest niezależny od planów organicznych spółki, które zakładają ok. 300 sklepów w 2016 r. - poinformowali przedstawiciele Emperii.

"Chcemy rozwijać się na trzech płaszczyznach. Organicznie - poprzez otwarcia nowych sklepów, za pomocą fuzji i przejęć oraz poprzez franczyzę" - powiedział podczas konferencji Dariusz Kalinowski, prezes Emperii i Stokrotki.

- Obecnie pracujemy nad założeniami naszego projektu franczyzowego. Jesienią przekształcimy kilka naszych sklepów w placówki franczyzowe, po to aby w oparciu o testy dopracować system i stworzyć własną, kompletną oferte dla franczyzobiorców - mówi dyrektor finansowy Stokrotki Cezary Baran. 

"Pomysł franczyzy nie był nasz. To właściciele supermarketów zaczęli się do nas zgłaszać (...) Zakładamy, że w październiku zakończymy prace nad koncepcją, a pierwsze sklepy franczyzowe zostaną otwarte jeszcze w tym roku. Nie będzie to jednak duża liczba, bo ofertę franczyzowa wprowadzimy na rynek dopiero w I kwartale 2014 r. Supermarkety będą działały pod logo Stokrotki" - dodał.

Spółka informowała wcześniej w komunikacie, że rozwiązanie zostanie skierowane do sklepów o charakterze supermarketów o powierzchni całkowitej co najmniej 400 m kw., w tym nie mniej niż 350 m kw. sali sprzedaży.

Prezes dodał, że franczyza jest oddzielnym projektem, rozwijanym niezależnie od planów wzrostu organicznego zakładających otwarcie 15 sklepów Stokrotka w tym roku i po 30 punktów rocznie w latach 2014-2016. Zgodnie ze strategią rozwoju organicznego, w 2016 r. grupa chce mieć ponad 300 Stokrotek.

"Czy dzięki franczyzie jest realne podwojenie tego tempa wzrostu sieci? Patrząc na rynek mogę powiedzieć, że jest to realne, ale na razie nie chcemy mówić o konkretnych liczbach. O dokładnej strategii rozwoju sieci franczyzowej będziemy mogli mówić na początku przyszłego roku" - powiedział Kalinowski.

Obecnie Emperia posiada 203 supermarkety Stokrotka. Od początku roku ich liczba wzrosła o dwa punkty.

"Choć jak dotąd liczba otwarć nowych sklepów nie jest wielka, to plan 15 placówek w tym roku jest realny" - podtrzymał prezes.

więcej informacji:

Dariusz Kalinowski RSS ALERT    /    Emperia RSS ALERT    /    Stokrotka RSS ALERT    /    franczyza RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.111.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.