REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sieć Stokrotka wejdzie we franczyzę. Testy już w tym roku

  • Autor: portalspozywczy.pl/PAP
  • Data: 11-07-2013, 14:14
Sieć Stokrotka wejdzie we franczyzę. Testy już w tym roku
Nowe logo sieci supermarketów Stokrotka.

Emperia Holding pracuje nad opracowaniem i wdrożeniem koncepcji sieci franczyzowej pod logo Stokrotka. Rozwiązanie zostanie skierowane do sklepów o charakterze supermarketów o powierzchni całkowitej co najmniej 400 m kw., w tym nie mniej niż 350 m kw. sali sprzedaży.

REKLAMA

Emperia Holding pracuje nad wdrożeniem koncepcji sieci franczyzowej pod logo Stokrotka. Pierwsze sklepy w tej formule mają zostać uruchomione w 2013 r. Rozwój sieci franczyzowej jest niezależny od planów organicznych spółki, które zakładają ok. 300 sklepów w 2016 r. - poinformowali przedstawiciele Emperii.

"Chcemy rozwijać się na trzech płaszczyznach. Organicznie - poprzez otwarcia nowych sklepów, za pomocą fuzji i przejęć oraz poprzez franczyzę" - powiedział podczas konferencji Dariusz Kalinowski, prezes Emperii i Stokrotki.

- Obecnie pracujemy nad założeniami naszego projektu franczyzowego. Jesienią przekształcimy kilka naszych sklepów w placówki franczyzowe, po to aby w oparciu o testy dopracować system i stworzyć własną, kompletną oferte dla franczyzobiorców - mówi dyrektor finansowy Stokrotki Cezary Baran. 

"Pomysł franczyzy nie był nasz. To właściciele supermarketów zaczęli się do nas zgłaszać (...) Zakładamy, że w październiku zakończymy prace nad koncepcją, a pierwsze sklepy franczyzowe zostaną otwarte jeszcze w tym roku. Nie będzie to jednak duża liczba, bo ofertę franczyzowa wprowadzimy na rynek dopiero w I kwartale 2014 r. Supermarkety będą działały pod logo Stokrotki" - dodał.

Spółka informowała wcześniej w komunikacie, że rozwiązanie zostanie skierowane do sklepów o charakterze supermarketów o powierzchni całkowitej co najmniej 400 m kw., w tym nie mniej niż 350 m kw. sali sprzedaży.

Prezes dodał, że franczyza jest oddzielnym projektem, rozwijanym niezależnie od planów wzrostu organicznego zakładających otwarcie 15 sklepów Stokrotka w tym roku i po 30 punktów rocznie w latach 2014-2016. Zgodnie ze strategią rozwoju organicznego, w 2016 r. grupa chce mieć ponad 300 Stokrotek.

"Czy dzięki franczyzie jest realne podwojenie tego tempa wzrostu sieci? Patrząc na rynek mogę powiedzieć, że jest to realne, ale na razie nie chcemy mówić o konkretnych liczbach. O dokładnej strategii rozwoju sieci franczyzowej będziemy mogli mówić na początku przyszłego roku" - powiedział Kalinowski.

Obecnie Emperia posiada 203 supermarkety Stokrotka. Od początku roku ich liczba wzrosła o dwa punkty.

"Choć jak dotąd liczba otwarć nowych sklepów nie jest wielka, to plan 15 placówek w tym roku jest realny" - podtrzymał prezes.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 533) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH