Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieć Tesco będzie szukać okazji akwizycyjnych w Polsce

  • Autor: rp.pl/portalspozywczy.pl
  • Data: 10-03-2011, 10:26
Sieć Tesco będzie szukać okazji akwizycyjnych w Polsce

Według Sebastiana Siejko, dyrektora banku inwestycyjnego Wood & Co. w Polsce ostatnie przejęcie części aktywów Emperii przez Eurocash, to zapowiedź kolejnych dużych transakcji na polskim rynku detalicznym. Według przedstawiciela banku jedną z sieci, która będzie szukać okazji akwizycyjnych w naszym kraju będzie brytyjskie Tesco.

Sebastiana Siejko, powiedział rp.pl, że w sektorze spożywczych detalistów i producentów widać duże wrzenie, które zapewne będzie owocować fuzjami i przejęciami. Na Żabkę ostrzyło sobie zęby Tesco, więc zapewne ich poszukiwania będą trwać. Zdaniem eksperta rynek zastanawia się również, co się stanie z Bomi. Według przedstawiciela Wood & Co. sektor spożywczy to wielu małych graczy i dlatego tutaj konsolidacje są bardzo możliwe.

Podobnego zdania jest Magdalena Jończak, starszy menedżer w Dziale Konsultingu Deloitte: - Za najważniejszy trend na polskim rynku w ubiegłym roku należy uznać przyspieszenie konsolidacji sektora handlu. W wyniku tego procesu potężnego sprzymierzeńca zyskał polski handel tradycyjny. Przejęcie hurtowej części Emperii przez Eurocash oznacza powstanie firmy o rocznych przychodach rzędu 14 miliardów złotych. Kolejne znaczące transakcje wydają się być kwestią najbliższych miesięcy. Dzięki Eurocash niezależni detaliści będą mogli korzystać z zakupowego efektu skali i w konsekwencji obniżyć ceny produktów oferowanych klientom. Może to być istotny atut w rywalizacji z dyskontami.

Jednak zdaniem Magdaleny Jończak to jednak dyskonty pozostaną najbardziej dynamicznym kanałem sprzedaży, zwłaszcza biorąc pod uwagę tegoroczne plany Jeronimo Martins otwarcia 200 nowych sklepów Biedronki.

Według eksperta firmy Deloitte w najbliższej przyszłości dominującym trendem na polskim rynku handlowym będą coraz mniejsze sklepy, znajdujące się bliżej klienta, kładące nacisk na niską cenę.

- Zwycięzcami w tej grze okażą się nie tylko te firmy, które będą w stanie efektywnie odpowiedzieć na wyzwania związane z organizacją łańcucha dostaw. Nie można zapominać o ostatnim aspekcie - wyzwaniu związanym z zarządzaniem ceną. Poprawa procesów i wdrożenie odpowiednich technologii optymalizacji cen i marż będą tym ważniejsze, im większy stopień koncentracji będziemy obserwowali na polskim rynku - wyjaśnia Magdalena Jończak.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH