Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kondej Marketing: Sieci handlowe dobrze sobie radzą na stagnacyjnym rynku

  • Autor: Kondej Marketing/ www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-10-2013, 11:41
Sieci detaliczne bardzo dobrze radzą sobie na stagnacyjnym rynku
Sieci detaliczne dobrze radzą sobie na stagnacyjnym rynku

W 14 edycji Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych pozycję lidera wzmocniła Biedronka, którą od hipermarketów Tesco dzieli już 1,5 punktu. W tym roku sieci detaliczne nadspodziewanie dobrze radzą sobie na stagnacyjnym rynku, gdzie poziom rozproszonej konkurencji należy do najwyższych w Europie - czytamy w komentarzu do Rankingu Kondej Marketing.

Biedronka znajduje się nadal w fazie dynamicznego rozwoju. Problemem tej firmy jest utrata przewagi cenowej, która w ostatnich latach była wypisana na sztandarach tej sieci. Konsumenci uwierzyli w dobrą jakość biedronkowych produktów, ale coraz częściej dostrzegają, że nie są one już najtańsze. 

Jednym z głównych konkurentów lidera w zakresie cen jest Tesco, które za punkt honoru przyjęło przekonanie Polaków, że właśnie te sklepy są najtańsze. Polscy konsumenci nie są wyłącznie fanami niskich cen, ale porównują koszt zakupu z jakością oferowanych produktów. Coraz bardziej zwracają uwagę na wygląd i estetykę sklepu, a nawet zauważają jakość pracy personelu.

Z relacją ceny do jakości bardzo sprawnie radzi sobie dyskontowy Lidl, który po raz drugi w trzyletniej historii rankingu znalazł się na podium. Większość klientów traktuje placówki Lidla jak szanujące się supermarkety. Auchan nadal jest cenowym liderem, jednakże aktywność strategiczna tej firmy została w ostatnich miesiącach przyhamowana. Wynika to z planowanego "wchłonięcia" trzy razy większej sieci Real, co będzie przedsięwzięciem rynkowym o skali niespotykanej dotychczas na polskim rynku.

Kaufland działa w mniejszych miastach i stanowi propozycję akceptowaną przez znaczną część polskich konsumentów. Sklepy są dostosowane wielkością do potrzeb lokalnych rynków, ceny są konkurencyjne, a oferta produktowa stanowi umiejętnie dobraną mieszankę marek własnych i wyrobów brandowych.

Intermarche dokonało znacznego awansu z ósmego na szóstą pozycję Rankingu. Sklepy tej sieci mają dosyć atrakcyjne ceny, a przy tym zauważalne jest silne ukierunkowanie na produkty świeże. Po zawojowaniu małych miasteczek, firma zaczęła atakować większe aglomeracje, gdzie sklepy Muszkieterów lokowane są najczęściej w galeriach handlowych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 983) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 268)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH