Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kondej Marketing: Sieci handlowe dobrze sobie radzą na stagnacyjnym rynku

  • Autor: Kondej Marketing/ www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-10-2013, 11:41
Sieci detaliczne bardzo dobrze radzą sobie na stagnacyjnym rynku
Sieci detaliczne dobrze radzą sobie na stagnacyjnym rynku

W 14 edycji Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych pozycję lidera wzmocniła Biedronka, którą od hipermarketów Tesco dzieli już 1,5 punktu. W tym roku sieci detaliczne nadspodziewanie dobrze radzą sobie na stagnacyjnym rynku, gdzie poziom rozproszonej konkurencji należy do najwyższych w Europie - czytamy w komentarzu do Rankingu Kondej Marketing.

Biedronka znajduje się nadal w fazie dynamicznego rozwoju. Problemem tej firmy jest utrata przewagi cenowej, która w ostatnich latach była wypisana na sztandarach tej sieci. Konsumenci uwierzyli w dobrą jakość biedronkowych produktów, ale coraz częściej dostrzegają, że nie są one już najtańsze. 

Jednym z głównych konkurentów lidera w zakresie cen jest Tesco, które za punkt honoru przyjęło przekonanie Polaków, że właśnie te sklepy są najtańsze. Polscy konsumenci nie są wyłącznie fanami niskich cen, ale porównują koszt zakupu z jakością oferowanych produktów. Coraz bardziej zwracają uwagę na wygląd i estetykę sklepu, a nawet zauważają jakość pracy personelu.

Z relacją ceny do jakości bardzo sprawnie radzi sobie dyskontowy Lidl, który po raz drugi w trzyletniej historii rankingu znalazł się na podium. Większość klientów traktuje placówki Lidla jak szanujące się supermarkety. Auchan nadal jest cenowym liderem, jednakże aktywność strategiczna tej firmy została w ostatnich miesiącach przyhamowana. Wynika to z planowanego "wchłonięcia" trzy razy większej sieci Real, co będzie przedsięwzięciem rynkowym o skali niespotykanej dotychczas na polskim rynku.

Kaufland działa w mniejszych miastach i stanowi propozycję akceptowaną przez znaczną część polskich konsumentów. Sklepy są dostosowane wielkością do potrzeb lokalnych rynków, ceny są konkurencyjne, a oferta produktowa stanowi umiejętnie dobraną mieszankę marek własnych i wyrobów brandowych.

Intermarche dokonało znacznego awansu z ósmego na szóstą pozycję Rankingu. Sklepy tej sieci mają dosyć atrakcyjne ceny, a przy tym zauważalne jest silne ukierunkowanie na produkty świeże. Po zawojowaniu małych miasteczek, firma zaczęła atakować większe aglomeracje, gdzie sklepy Muszkieterów lokowane są najczęściej w galeriach handlowych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.