Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci detaliczne Emperii notują wzrost sprzedaży i wyników

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 27-08-2013, 21:28
Sieci detaliczne Emperii notują wzrost sprzedaży i wyników
Dariusz Kalinowski, prezes Emperii. Fot. zaleznastudio.pl

Grupa Emperii w pierwszym półroczu 2013 roku zanotowała 982,7 mln zł sprzedaży. W segmencie detalicznym, do którego zalicza się sieć Stokrotka, Maro Markety i Społem Tychy, sprzedaż wyniosła 960,8 mln zł.

Rok wcześniej grupa miała 978,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, w tym 954,5 mln zł w segmencie detalicznym.

Zysk netto grupy wyniósł w pierwszym półroczu tego roku 24,6 mln zł, wobec 36,6 mln zł rok wcześniej. Wynik segmentu detalicznego to 1,6 mln zł zysku netto, wobec 3,3 mln zł straty w pierwszym półroczu 2012 roku.

- Mimo niesprzyjających warunków rynkowych wyniki osiągnięte przez poszczególne linie biznesowe należy uznać za satysfakcjonujące na obecnym etapie rozwoju Grupy. Kontynuacja zmian zapoczątkowanych w I półroczu br. umożliwi nam dalszą poprawę efektywności ekonomicznej wszystkich segmentów biznesowych i tym samy dalsze zwiększanie wartości rynkowej spółki - ocenia prezes Emperii Dariusz Kalinowski.

Jego zdaniem, kluczowe znaczenie dla konkurencyjności sieci ma uruchomienie w dniu 1 lipca br. własnej logistyki, która umożliwi poprawę standardów operacyjnych i optymalizację kosztową sklepów. - Bezpośrednie zakupy na magazyn centralny, oznaczające ograniczenie roli pośredników handlowych, wpłyną także na poprawę atrakcyjności cenowej oferty handlowej, przy jednoczesnym podwyższeniu realizowanej marży handlowej. Wraz z własną logistyką zostały wdrożone zaawansowane rozwiązania w zakresie zarządzania i kontroli jakości towarów, które pozwolą jeszcze bardziej poprawić relację ceny do jakości - mówi Dariusz Kalinowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (7)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • uju 03-09-2013, 21:23:
mieszkam koło stokrotki i polo i powiem Wam ,że polo może i duże ale asortyment może i szerszy ale wiejski. Ja rozumiem tanio ... jest nieźle z cenami tylko jak w remizie. W stokrotce tego jednak nie ma. Takie mam jakieś dziwne wrażenie.
  • ana 28-08-2013, 16:21:
sorry...polo nie jest giełdowe i nie publikuje wyników, ale dla sprawnego oka ,nie jest to problem , a Pan ze Stokrotki , który tu tak sie oburzył może o takich pomarzyć....
  • Gil z nosa 27-08-2013, 23:22:
Poniższe komentarze świadczą o tym ,ze dobilem nie znają się na ekonomii .ponadto polo cz PiP z zakladanymi budzetami iwynikiem lfl przy stokrotce wypadają blado.widać , ze komentujący nie wiedziecz czemu umieją pisać ale z czytaniemzrozumiałym już duży problem!

Zobacz wszystkie komentarze (7)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 904) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH