Sieci detaliczne Emperii notują wzrost sprzedaży i wyników

Grupa Emperii w pierwszym półroczu 2013 roku zanotowała 982,7 mln zł sprzedaży. W segmencie detalicznym, do którego zalicza się sieć Stokrotka, Maro Markety i Społem Tychy, sprzedaż wyniosła 960,8 mln zł.
Rok wcześniej grupa miała 978,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, w tym 954,5 mln zł w segmencie detalicznym.
Zysk netto grupy wyniósł w pierwszym półroczu tego roku 24,6 mln zł, wobec 36,6 mln zł rok wcześniej. Wynik segmentu detalicznego to 1,6 mln zł zysku netto, wobec 3,3 mln zł straty w pierwszym półroczu 2012 roku.
- Mimo niesprzyjających warunków rynkowych wyniki osiągnięte przez poszczególne linie biznesowe należy uznać za satysfakcjonujące na obecnym etapie rozwoju Grupy. Kontynuacja zmian zapoczątkowanych w I półroczu br. umożliwi nam dalszą poprawę efektywności ekonomicznej wszystkich segmentów biznesowych i tym samy dalsze zwiększanie wartości rynkowej spółki - ocenia prezes Emperii Dariusz Kalinowski.
Jego zdaniem, kluczowe znaczenie dla konkurencyjności sieci ma uruchomienie w dniu 1 lipca br. własnej logistyki, która umożliwi poprawę standardów operacyjnych i optymalizację kosztową sklepów. - Bezpośrednie zakupy na magazyn centralny, oznaczające ograniczenie roli pośredników handlowych, wpłyną także na poprawę atrakcyjności cenowej oferty handlowej, przy jednoczesnym podwyższeniu realizowanej marży handlowej. Wraz z własną logistyką zostały wdrożone zaawansowane rozwiązania w zakresie zarządzania i kontroli jakości towarów, które pozwolą jeszcze bardziej poprawić relację ceny do jakości - mówi Dariusz Kalinowski.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (7)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (7)