Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci detaliczne na polskim rynku FMCG (raport)

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-09-2017, 15:23
Sieci detaliczne na polskim rynku FMCG (raport)
fot. Pawel Pawlowski/ZelaznaStudio.pl

– W ubiegłym roku zaobserwowano wzrost liczby sklepów wielkoformatowych przy jednoczesnym spadku liczby sklepów małoformatowych i specjalistycznych – wynika z raportu GfK.

W handlu wielkoformatowym największy wzrost liczby sklepów odnotowały supermarkety, o około 5 proc. Z kolei liczba sklepów małoformatowych i specjalistycznych, w porównaniu z rokiem ubiegłym spadła o około 3 proc.

Renata Twardowska, analityk GfK w zespole Consumer Goods & Retail komentuje: „Wyzwaniem dla sieci detalicznych stają się konsumenci, którzy mają obecnie dużo szerszy dostęp do informacji. Nowe technologie i korzyści płynące z ich używania wpływają na zachowania ludzi i ich relacje z markami. Aby utrzymać się na mapie handlu detalicznego i sprostać wyzwaniom, jakie dyktuje konkurencja, konieczne jest stałe monitorowanie trendów i zachowań konsumenckich.”

Na rynku zakupów FMCG przemija czas kart lojalnościowych. Pojawiają się sieciowe aplikacje na smartfony umożliwiające korzystanie z programów partnerskich, jak również oferujące różne funkcjonalności, np. samodzielne skanowanie produktów w sklepach. Zjawisko to wpisuje się w światowy trend Experience.

Jednocześnie konsumenci poszukują wygodnych, lokalnych miejsc zakupów, co sprawia, że detaliści upatrują w formacie convenience szansę na dalszy rozwój. Bycie blisko klienta to trend, który obejmuje również internetowe sklepy spożywcze z możliwością odbioru towarów w wybranej placówce.

Według prognoz analityków GfK, w kolejnych miesiącach sektor handlu detalicznego będzie uważnie obserwował kwestie związane z pracami resortu nad kształtem tzw. podatku detalicznego, planowanym zakazem handlu w niedzielę, a także zmagał się z rosnącymi problemami z zatrudnieniem i wymogami pracowników dotyczących płac. Silne i dynamicznie działające otoczenie konkurencyjne będzie z pewnością wpływało na dalszą konsolidację rynku i poszukiwanie przez graczy sposobów na stabilny wzrost biznesu na polskim rynku.

Analizy powstały na podstawie danych pochodzących z opracowania własnego GfK „Sieci detaliczne na rynku FMCG w Polsce – edycja 2017”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH