Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci dyskontowe zwalniają tempo rozwoju. Powstaje coraz mniej nowych sklepów

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 18-12-2014, 11:55
Sieci dyskontowe zwalniają tempo rozwoju. Powstaje coraz mniej nowych sklepów
fot. Żelazna Studio / PTWP

Na początku 2014 roku sieci dyskontowe planowały uruchomić w sumie ok. 400 placówek. Pod koniec 2014 roku widać, że plany te były zbyt optymistyczne - udało się uruchomić mniej niż 300 sklepów, czyli tyle ile miała uruchomić sama Biedronka. Także na kolejne lata sieci dyskontowe zapowiadają otwarcie mniejszej liczby placówek.

Biedronka w 2014 roku miała otworzyć 300 placówek, a uruchomi mniej niż 200 (po trzech kwartałach 2014 r. było to 149 nowych placówek). Na lata 2015-2017 sieć zakłada rozwój w tempie o 3 razy mniejszym, czyli ok. 100 sklepów rocznie. W sumie Biedronka pod koniec września 2014 roku dysponowała siecią 2527 placówek.

Lidl zakładał uruchomienie ponad 30 sklepów w Polsce, podobnie jak w ubiegłym roku. Dotychczas z oficjalny komunikatów o otwarciach wynika, że nowych sklepów powstało ponad 26. Takie samo tempo, ok. 30 sklepów planowane jest także na 2015 rok. W sumie do sieci Lidl należy ponad 530 placówek w Polsce.

Sieć Netto planowała uruchomienie ok. 40-50 placówek. Uruchomiła zaś 20 sklepów, na kolejny rok planuje również otwarcie 20 placówek. W 2013 roku do sieci przyłączonych zostało 38 obiektów. W sumie do duńskiego operatora należą obecnie 334 sklepy Netto. Claus Juel-Jensen z Netto wyjaśnił, że przyczyną spowolnienia ekspansji jest rosnąca konkurencja na wszystkich rynkach, na których działa sieć. Nie bez znaczenia jest też malejącą dostępność dobrych lokalizacji pod nowe markety. Dansk Supermarked zapewnia, że wolniejszy niż wcześniej prognozowano rozwój sieci nie zmienia jej strategii długoterminowej, która zakłada podwojenie liczby sklepów Netto w Polsce, Niemczech i Szwecji, z ok. 800 do 1600.

Sieć Aldi, która nie zdradza swoich planów inwestycyjnych w 2014 roku powiększyła się o ponad 15 placówek i ma ponad 90 sklepów (78 sklepów na koniec 2013 r.).

Czerwona Torebka w ciągu roku uruchomiła 26 Dyskontów i ma obecnie 31 placówek. Zgodnie z planami na koniec 2014 firma chciała zarządzać kilkudziesięcioma Dyskontami Czerwona Torebka, a docelowo otwierać po 100 sklepów rocznie.

Oznacza to, że na polskim rynku działa obecnie blisko 3600 sklepów dyskontowych, choć eksperci prognozowali zbliżenie się do granicy 4000 placówek. Docelowo wielkość rynku dyskontów w Polsce szacowna jest na ok. 5 tys. Zgodnie z danymi firmy Market Side w 2010 roku było w Polsce 2315 takich sklepów, w 2011 roku - 2608, w 2012 - 2952 placówki, w 2013- 3294 (prognoza firmy).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 073) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH