Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe będą testowały rozwiązanie, które zmieni zakupy w tradycyjnym sklepie

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-03-2015, 17:01
Sieci handlowe będą testowały rozwiązanie, które zmieni zakupy w tradycyjnym sklepie
Witold Ferenc, prezes zarządu Spark Software, fot. materiały prasowe

Park technologiczny YouNick zainwestował 800 tys. zł w najnowszy biznes twórcy Frisco.pl, największego e-supermarketu w Polsce. Powstała w styczniu br. spółka Spark Software pracuje nad platformą mobilną, która ma zrewolucjonizować zakupy produktów FMCG w tradycyjnym sklepie.

Platforma, nad którą pracuje Spark Software przeznaczona jest na globalny rynek, w Polsce przeprowadzone zostanie jedynie wdrożenie pilotażowe z udziałem wiodących producentów i retailerów. Jak informują przedstawicele firmy aplikacja spółki wyeliminuje z procesu robienia zakupów wszystko, czego nie lubimy i jednocześnie obniży ceny płacone przez konsumentów. Firma zapowiada, że gotowy produkt pojawi się na rynku najpóźniej w 2016 r. Testowe wdrożenia systemu w wybranych sieciach handlowych w kraju rozpoczną się natomiast już na początku września br.

Park technologiczny YouNick (dotychczas Nickel Technology Park Poznań) został w styczniu br. drugim, obok funduszu Internet Ventures z Grupy Kapitałowej Private Equity Managers SA, instytucjonalnym udziałowcem Spark Software. W zamian za mniejszościowe udziały wsparł pomysłodawców firmy, Witolda Ferenca oraz Klaudiusza Frydrycha, kapitałem w wysokości 800 tys. zł. Nowy biznes twórcy i wieloletniego prezesa sklepu internetowego Frisco.pl jest pierwszą spółką w portfolio YouNick związaną z rynkiem FMCG. Wg badań firmy Nielsen jego wartość tylko w naszym kraju wyniesie w 2015 r. ponad 235 mld zł, a w następnym roku wzrośnie aż do 250 mld zł.

- Ostatnie lata pokazały, że rozwój Internetu praktycznie nie wpłynął na sposób sprzedaży towarów FMCG. Sklepy spożywcze online poprawiły wygodę klientów, ale nie wprowadziły rewolucji, jaką na rynku reklamy spowodował Google, na rynku książek Amazon a muzyki Apple. Nasza platforma ma ambicję spowodować tak duży przeskok w branży FMCG - mówi Witold Ferenc, prezes zarządu Spark Software.

I wyjaśnia: - Punktem wyjścia są dla nas sklepy tradycyjne (offline), bo tam sprzedaje się aż 98 proc. produktów. Nasza aplikacja i powiązana z nią platforma dla producentów połączy to co najlepsze w obu światach – możliwość wybierania produktów z półek z rewolucyjnie uproszczonym procesem zakupowym i niższymi cenami.

Jego zespół od kliku miesięcy pracuje nad zaawansowaną technologicznie platformą, która po raz pierwszy połączy ze sobą producentów, retailerów i konsumentów dóbr szybko zbywalnych. Innowacyjny projekt warszawskich przedsiębiorców zupełnie zmienia logikę przepływu informacji w tej branży.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 356) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH