Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe chcą mieć na półkach własne "markowe" produkty

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 11-09-2011, 20:34
Sieci handlowe chcą mieć na półkach własne
Wędliny Pikok, marka własna sieci Lidl Polska

Marki własne sieci handlowych nie walczą na polskim rynku już tylko o poprawę wizerunku i lepsze postrzeganie klientów. Nadchodzi moment, w którym produkty typu private label, chcą zaistnieć w świadomości konsumentów jako pełnowartościowy produkt markowy.

Według części ekspertów, trend kreowania produktów private label na produkty "markowe" będzie postępował i można przypuszczać, że coraz więcej sieci będzie decydowało się na promowanie marki własnej jako "wyrobu brandowego", niezależnego od wizerunku i postrzegania samej sieci. Dotychczas tacy operatorzy jak Tesco czy Carrefour używając w nazwach produktów własnych szyldów wykorzystywały efekt synergii (np. rozpoznawalności), a jednocześnie gwarantowały własną nazwą jakość produktu. Teraz coraz częściej mamy do czynienia z kreowaniem przez sieci zupełnie nowego, silnego brandu produktowego.

- Z tym procesem mamy do czynienia już od pewnego czasu. Sieci promują już nie tylko marki Carrefour czy Tesco, ale K-Classic w przypadku sieci Kaufland, czy Pikok w sieci Lidl. Rozpoznawalna i silna marka podnosi wartość nie tylko samego brandu, ale także sieci handlowej, która dany towar sprzedaje - wyjaśnia Małgorzata Matan, dyrektor handlowy Krajowej Platformy Handlowej Społem.

Potwierdza to Anna Biskup, przedstawicielka sieci Lidl Polska: - Każda marka reprezentuje określoną tożsamość. Jeżeli w ślad za jakością produktu idzie odpowiednie pozycjonowanie marki, konsument otrzymuje jasną informację, że ma do czynienia z wyrobem konkurencyjnym wobec uznanych marek. W przypadku sieci Lidl nazwy takie jak Pikok, Pilos, Jolinesse, Esmara czy Crivit Sport to znane już konsumentom brandy, które jednoznacznie odsyłają do odpowiedniej części asortymentu naszej sieci, np. wędliny, nabiał, tekstylia itp. Zależy nam, by funkcjonowały samodzielnie w świadomości klientów, ale oczywiście w powiązaniu z miejscem zakupu.

Oczywiście stworzenie silnego brandu „markowego" niezależnego od nazwy sieci będzie wymagało od operatorów handlowych jeszcze wiele pracy, promocji i dużych nakładów finansowych, nie mniej przyjdzie im to o wiele łatwiej (i taniej) niż producentom, szczególnie tym małym i średnim.

Dobrym przykładem tego trendu, jest wspomniana już sieć Kaufland, która prowadzi obecnie szeroki proces konsolidacji pod jedną, wiodącą marką K-Classic produktów private label w kilku kategoriach. Zmiany te dotyczą m.in. soków, mleka, czy ciastek. Brand K-Classic zastępuje stopniowo dotychczasowe marki własne firmy Kaufland, np. Vian, Stilla Dolce, Vitae d´Oro oraz Sun Gold. Jak zapewnia operator wiele artykułów K-Classic ma wyższą jakość niż produkty sprzedawane dotychczas pod wspomnianymi markami.

Niemiecki operator oferuje aktualnie w swoich sklepach ponad 600 produktów marki K-Classic. Można je znaleźć w prawie wszystkich grupach produktów: wśród produktów mleczarskich i mrożonych, słodyczy, konserw, makaronów, soków, a także karm dla zwierząt, artykułów gospodarstwa domowego i tekstyliów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Marki własne zwiększają udziały % !!! 14-09-2011, 06:37:
W 100% się zgadzam. Przyszłość to marki własne sieci handlowych i extra jakość wyrobu wewnątrz opakowania. Jeżeli konsument kupi i powróci i to nie dlatego, że tanie ale że smakuje to będzie rzeczywisty sukces. Szkoda tylko, że nie powstała w Polsce żadna jednostka kontrolujaca sieci handlowe w zakresie wypracowywania cen na te produkty bo to często rzeźnia (oczekiwania dotyczące kartonów, gwarancji cen i.t.p.). Oczywiście producent też powinien być kontrolowany np w zakresie jakości (kupując na tzw cenach tygodnia nie utrzyma się stabilizacji jakości). Przed nami optymalizacja półki. Nie ma CHYBA bardziej praktycznej możliwości jednemu dostawy "dać obroty" bo konsumpcja spada.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH