Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe chcą zwiększyć sprzedaż poprzez nietypowe promocje

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 06-10-2014, 14:27
Sieci handlowe chcą zwiększyć sprzedaż poprzez nietypowe promocje
Kadr z telewizyjnej reklamy nowej promocji sieci Carrefour (fot. YouTube)

Jeszcze do niedawna promocje w sklepach oznaczały przede wszystkim obniżki cen. W ostatnich tygodniach sieci handlowe zaczęły jednak wprowadzać coraz bardziej niestandardowe typy promocji. To z jednej strony odpowiedź na zmieniającego się konsumenta, a z drugiej - próba wyróżnienia się od konkurencji.

W ubiegłym tygodniu Carrefour wystartował w swoich hipermarketach z promocją "Szalona 5". W jej ramach klienci po pięciokrotnych zakupach (dokonanych w różnych dniach) otrzymują od sieci e-bon za koszyk o najmniejszej wartości. Maksymalna wartość e-bonu wynosi 500 zł. E-bony wykorzystywać będzie można od 29 października do 30 listopada (ich wartość odpowiada kwocie, za jaką można będzie dokonać "gratisowych" zakupów). Tymczasem termin rejestracji zakupów na specjalnej karcie "Szalona 5" upłynie wcześniej, bo 27 października.

Nowa, nietypowa promocja francuskiej sieci wpisuje się dobrze w trendy ostatnich tygodni. We wrześniu Biedronka, która w jakiekolwiek promocje weszła dopiero w 2013 r., uruchomiła loterię "Zdrapka w Kropki". Klienci po dokonaniu zakupów za minimum 50 zł odbierali zdrapkę, w której mogła się kryć jedna z ponad 500 tys. nagród (m.in. 100 samochodów i 500 tys. bonów na zakupy o wartości 10 zł brutto każdy).

W kierunku organizacji loterii poszedł także Eurocash. "Megaloteria - po sąsiedzku", która ruszyła we wrześniu, objęła niemal 10 tys. sklepów sieci. Co miesiąc w loterii Eurocash wygrać można 20 samochodów osobowych. Poprzednia, podobna megaloteria Eurocashu trwała od końca kwietnia do września bieżącego roku. O organizacji loterii-zdrapki we wrześniu i październiku informowała również Polska Sieć Handlowa Lewiatan.

Czy wydarzenia ostatnich tygodni oznaczają, że tradycyjne promocje cenowe powoli tracą swoją moc? - Nie sądzę. Po prostu rynek i konsument się zmienia, a wraz z narastającą walką promocyjną sieci muszą wprowadzać nowe, bardziej atrakcyjne rozwiązania promocyjne. Z badań wynika, że ponad 3/4 konsumentów jako preferowany typ promocji na pierwszym miejscu wymienia promocję w postaci redukcji cen. Czy będziemy mieli klasyczny rabat, czy też multipack, czy drugi produkt za grosz, to nadal jest to promocja cenowa. Pozostałe narzędzia mogą służyć do przyciągnięcia klienta, zwiększenia liczby koszyków zakupowych w sklepach, czy do zróżnicowania oferty - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Krysiak, Senior Consultant Retailer Services Nielsen.

Jak zauważa analityk firmy Nielsen, sprzedaż promocyjna w supermarketach i hipermarketach rośnie powoli, ale systematycznie. Związane jest to z tym, że i tak jest już ona na dość wysokim poziomie. W 2013 r. blisko 1/3 wartości koszuka zakupowego w super- i hipermarketach generowana była przez sprzedaż promocyjną. To współczynnik wyższy, niż w krajach Europy Zachodniej. - Jednocześnie gdy spojrzymy na sprzedaż promocyjną na rynkach naszego regionu, takich jak: Węgry, Czechy, czy Słowacja tam udział sprzedaży promocyjnej w koszyku sięga 47-48 proc. sprzedaży. Te dane pokazują, że prawie połowa wartości sprzedaży dóbr jest wynikiem zakupów w trakcie promocji - tłumaczy Krysiak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Marek 07-10-2014, 11:15:
Konsumenci coraz częściej też "zapełniają" swoje koszyki, zanim udadzą się na zakupy, szukając właśnie promocji w sieci: ekoulotki.pl/promocje-gazetka/biedronka.html
www.biedronka.pl/pl/tak-tylko
www.carrefour.pl/promocje/gazetka-promocyjna/

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 081) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.