Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Sieci handlowe chętnie promują zabawki dla dzieci

Dyskonty, ale też inne sieci handlowe, wciąż bardzo chętnie promują zabawki - zwykle gry planszowe, karty, puzzle czy modele. Jak wynika z najnowszej analizy Instytutu Badawczego ABR SESTA, działania promocyjne sieci nasilają się szczególnie na półtora tygodnia przed Dniem Dziecka.

Sieci handlowe chętnie promują zabawki dla dzieci
Działy z zabawkami przeżywają oblężenie szczególnie w okresie poprzedzającym Dzień Dziecka (fot. Shutterstock)

W porównaniu z ubiegłym rokiem  supermarkety, dyskonty i Cash&Carry zwiększyły liczbę promocji zabawek, natomiast hipermarkety zmniejszyły ją o 12 proc. Spadek ten prawdopodobnie wynika z faktu, że hipermarkety, które oferują największą liczbę promocji (niemal 50proc.), zbudowały już swój wizerunek jako kanału, w którym zazwyczaj dokonuje się zakupu zabawek i szeroka oferta promocyjna nie przynosi już tak znacznego wzrostu sprzedaży, jak kiedyś. E. Leclerc to sieć, która najczęściej promuje zabawki (oferuje ponad 30 proc. promocji dostępnych w hipermarketach). Największy spadek zainteresowania promocjami wykazał Real, dostosowując się w ten sposób do strategii Auchan.

W ostatnich latach większość sieci dyskontowych konsekwentnie zwiększała liczbę ofert promocyjnych, szczególnie Lidl, na który przypada ponad połowa wszystkich promocji. Ich udział rośnie najszybciej w porównaniu z pozostałymi kanałami. Dla dyskontów produkty non-food są ważnym elementem przyciągania klientów do sieci. Wraz ze wzrostem zainteresowania zakupami w tych sieciach ludzi o średnich dochodach, wprowadziły one zmiany również w asortymencie zabawek, który został poszerzony o droższe, a zarazem lepsze jakościowo produkty. C&C wykazuje stabilny poziom, jeżeli chodzi o liczbę promocji - najwięcej oferuje Selgros (77 proc.). W supermarketach zauważalny jest niewielki wzrost ofert promocyjnych dotyczących kategorii zabawek, jednak nie kładą one na nią silnego nacisku.

-  Sieci chętnie promują zabawki, albowiem są produktami o stosunkowo wysokiej marży, a ze względu na szeroki asortyment produkty są trudno porównywalne, nawet jeśli mają podobne przeznaczenie - różnią się marką, jakością, wielkością, designem itp. Jednocześnie rodzice są bardziej skłonni wydać pieniądze na prezent, gdy mają szeroki wybór w marketach, możliwość obejrzenie towaru i sprawdzenie jego jakości - mówi Sebastian Starzyński, prezes Instytutu Badawczego ABR SESTA.

Sieci promują zabawki od stycznia w sposób mało intensywny, jednak zawsze nasilają swoje działania na ok. 1,5 tygodnia przed Dniem Dziecka. Ponad 30 proc. promocji, licząc od początku roku do końca maja, przypada właśnie na ten okres. Dla promocji zabawek jest to optymalny czas, gdyż dodatkowo maj jest miesiącem komunijnym.

W bieżącym roku najczęściej była promowana kategoria gry planszowe, karty, puzzle i modele, co może świadczyć o zwiększonej popularności tych gier w gronie rodzinnym. Mniej ofert promocyjnych dotyczyło klocków i lalek. Nastąpił natomiast wzrost promocji zabawek zdalnie sterowanych, które są kategorią głównie promowaną pod koniec roku. Jedną z najchętniej promowanych przed Dniem Dziecka kategorii były również Gry/zabawki na świeżym powietrzu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Sebastian Starzyński RSS ALERT    /    ABR Sesta RSS ALERT    /    zabawki RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    sieci handlowe w Polsce RSS ALERT    /    lalki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.84.130.252
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.