REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sieci handlowe coraz częściej promują alkohole wysokoprocentowe

  • Autor: MondayNews.pl
  • Data: 20-10-2014, 11:07

Według analizy tematycznych gazetek promocyjnych, sporządzonej przez agencję badawczą ABR SESTA wynika, iż sieci handlowe częściej niż do tej pory promują alkohole wysokoprocentowe, a rzadziej piwa. Dzięki tym produktom mogą one walczyć ceną z mniejszymi sklepami - podaje MondayNews.pl.

REKLAMA

Od stycznia do września 2014 roku ukazało się aż 125 gazetek tematycznych, poświęconych promocji wysokoprocentowych alkoholi. Najczęściej wydaje je sieć Makro Cash & Carry (w bieżącym roku wydała ich dwadzieścia jeden). Dużo miejsca alkoholom wysokoprocentowym poświęca Tesco, wydając dotychczas po trzynaście gazetek w każdym z formatów - hipermarkety, minihipermarkety oraz supermarkety. Inne sieci opublikowały nieco mniej gazetek, tj. Kaufland wydał ich dziesięć, Piotr i Paweł - osiem, Polomarket - pięć, ale pojawiały się też w segmencie convenience - Żabka wydała trzy gazetki, a w dyskontach Biedronka ukazały się dwie. Sieci handlowe wydawały również gazetki poświęcone wyłącznie takim alkoholom jak whisky, wina oraz piwa, jednak te ostatnie częściej były promowane w regularnych gazetkach handlowych wydawanych przez sieci.

Analizując dane nt. liczby promowanych produktów w gazetkach handlowych w lata 2013 i 2014 (styczeń-wrzesień) zaobserwowano, że zdecydowanie wyższy udział mają alkohole wysokoprocentowe (w 2013 r. - 26,5 proc., w 2014 r. - 29,4 proc.), natomiast mniejszy piwa (w 2013 r. - 37,6 proc., w 2014 r. - 33,7 proc.). Nastąpił też znaczny wzrost promocji cydru (w 2013 r. 0,2 proc., 0,9 proc. w 2014 r., co oznacza wzrost promocji z 99 do 482). - Jest to efekt poszerzenia się asortymentu kategorii cydrów, który wynika z obniżki akcyzy na cydr mającej miejsce na początku 2013 roku. Taka sytuacja sprawiła, że producenci zwrócili większą uwagę na tę kategorię, powiększając asortyment - mówi Marcin Dobek z ABR SESTA.

Na zwiększenie liczby promocji alkoholi wysokoprocentowych nie wpłynęła cena, gdyż jest ona wyższa niż w poprzednim roku, co wynika głównie z kwestii podwyższonej akcyzy na mocne alkohole. -Ta promocja to efekt większej aktywności głównie firmy CEDC. Zdecydowanie częściej niż w zeszłym roku promowane były cztery marki należące do tej firmy tj. Żubrówka, Soplica, Absolwent i Żytniówka - dodaje Marcin Dobek.

W kategorii piw zauważalny jest spadek udziałów w liczbie promocji największych producentów, takich jak Carlsberg, Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec. Zyskują zaś mniejsi producenci tacy jak m.in. Royal Unibrew, Perła Browary Lubelskie, Browar Fortuna, Van Pur czy Browar Namysłów. Wynika to z faktu, że klienci częściej preferują marki lokalne i mniej przemysłowe.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH