Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Sieci handlowe pozwalają klientom robić zdjęcia produktom i skanować ceny

Z najnowszego badania firmy ABR Sesta, dotyczącego robienia zdjęć produktom i skanowania cen, wynika, że w porównaniu z ubiegłym rokiem sieci handlowe nieco przychylniej patrzą na klientów, którzy stosują tego typu praktykę. Wszystko wskazuje na to, że rynek zmienia się pod tym względem, ale wciąż bardzo wolno wobec oczekiwań konsumentów.

Badanie wykonane przez agencję badawczą ABR Sesta wskazuje, że fotografowanie produktów i skanowanie ich cen wciąż spotyka się z nieprzychylnym nastawieniem sieci handlowych. Mimo to, widoczny jest pewien postęp, ponieważ w porównaniu z ubiegłym rokiem nastąpił aż 10 proc. wzrost liczby sklepów zezwalających na skanowanie kodów kreskowych. Obecnie 72 proc. sklepów zabrania takiej praktyki. Natomiast sytuacja przedstawia się gorzej z pozwoleniem na wykonywanie zdjęć towarów - wzrost wynosi tylko o 2 proc. więcej niż w 2013 roku. Na robienie zdjęć produktom nie zgadza się 84 proc. placówek. Niestety, sklepy w dalszym ciągu utożsamiają skanowanie cen z wykonaniem zdjęć. Tymczasem kody kreskowe skanuje się w celu porównania cen pomiędzy sklepami, natomiast zdjęcie pomaga klientom np. w konsultacji zakupów z rodziną.

Badanie zostało przeprowadzone metodą Mystery Shopping w okresie 8-12 grudnia 2014 roku, w 50 placówkach 25 różnych sieci handlowych, w tym sieci hipermarketów, supermarketów, drogerii, sklepów budowlanych i elektro. Audytorzy, udając klientów, pytali ochronę sklepów i kierownictwo o możliwość wykonania zdjęcia produktów i/lub skanowania kodów kreskowych, w celu porównywania cen z innymi placówkami.

Obecnie na rynku używanych jest coraz więcej aplikacji umożliwiających skanowanie cen, zatem konsumenci mają szeroki wybór. Jednak napotykają na opór głównie ze strony dyskontów. Mimo to sytuacja przechyla się bardziej na korzyść konsumentów. Trudno jest zatrzymać trend, który wiąże się z nieustającym rozwojem technologii. Jednocześnie klienci coraz bardziej czują potrzebę skanowania kodów kreskowych i porównywania cen, widząc ewidentne korzyści z tego typu działania. Pilnując domowego budżetu i wydatków, chcą porównywać ceny w poszczególnych sklepach, co pozwala im często na spore oszczędności. Dlatego oczekują, że sklepy będą coraz bardziej otwarte na możliwość robienia zdjęć i skanowania cen. - Nie unikną one tego procesu, albowiem ta praktyka jest coraz bardziej popularna w Europie i wcześniej czy później będzie ona nagminnie stosowana w naszym kraju, mówi Marcin Dobek z agencji badawczej ABR Sesta.

więcej informacji:

Marcin Dobek RSS ALERT    /    ABR Sesta RSS ALERT    /    skanowanie cen RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • klient 2014-12-19 09:31:51
    Podczas robiebnia zdjęcia w sklepie NETTO w Koszalinie przy stacji paliw BP kierownik sklepu, w młodym wieku podszedł i wytrącił mi z ręki aparat fotograficzny zakazując.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.82.52.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.