Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Sieci handlowe coraz ostrzej konkurują z księgarniami

Z analizy wykonanej przez instytut badawczy ABR SESTA wynika, że w 2014 roku nastąpił wzrost promocji książek w gazetkach sieci handlowych o 14,9 proc., w porównaniu z 2013 rokiem. Klienci mogą kupić w marketach interesujące książki w atrakcyjnych cenach, a ich zakres tematyczny jest stale poszerzany.


Autor: portalspozywczy.pl/pr
Data: 10-06-2015, 11:38

Sieci handlowe stały się miejscem, gdzie czytelnik może kupić książki w bardzo atrakcyjnej cenie, nieosiągalnej dla księgarni. Obejmują one coraz większą tematykę od poradników wszelkiego rodzaju, poprzez biografie i sensację, aż po literaturę. W 2014 roku, wśród 1,4 miliona promocji w gazetkach sieci handlowych, książki promowano 5255 razy (w 2013 roku 4574 razy). Liczba promocji książek dla dzieci wzrosła o 18,2 proc., natomiast dla dorosłych o 12,9 proc. Wzrost aktywności promocyjnej w kategorii książki został zaobserwowany we wszystkich kanałach sprzedaży z wyjątkiem sklepów Elektro-RTV-AGD.

Liderem pod względem promocji książek w gazetkach promocyjnych jest Empik (liczba promocji w 2014 roku wyniosła 2684, w 2013 roku - 2062), wynika to jednak z faktu, że sieć ta specjalizuje się w sprzedaży książek. Stosunkowo dużą aktywność promocyjną wykazują hipermarkety i niektóre sklepy Elektro-RTV-AGD. Książki sprzedawane są nawet w sklepach typu DIY (budowlane) oraz hurtowniach spożywczych. Sieci handlowe w ten sposób chcą przyciągnąć ambitniejszego klienta i sprzedać dodatkowy towar z niewielką marżą. Sprzedaż książek nie jest jednak dla nich produktem, który przynosi duży zysk, mimo to oferują interesujące pozycje z wysokimi rabatami.

- Dla sieci oferta książkowa ma znaczenie bardziej wizerunkowe. Klient, dzięki dostępności książek w sieciach, może je nabyć w niskiej cenie przy okazji zakupów artykułów spożywczych czy innych produktów. Dziesięć lat temu klienci raczej wstydzili się mówić, że kupują literaturę w sklepach wielkopowierzchniowych, dziś występuje silny trend „smart shopper”, zgodnie z którym klienci chętniej szukają okazji książkowych właśnie w tych konkretnych placówkach, mówi Anna Ruman, wiceprezes instytutu badawczego ABR SESTA.

Strategia sieci handlowych, dotycząca sprzedaży książek, wywiera jednak negatywny wpływ na rynek księgarski. Książki nie są ich głównym produktem sprzedaży, a jedynie stanowią dodatkowy towar, dzięki któremu mogą przyciągnąć klienta do placówki handlowej, budować swój pozytywny wizerunek lub zwiększyć obrót finansowy. Dlatego mogą sobie pozwolić na sprzedaż książek w niskich cenach, w przeciwieństwie do księgarni, które bazują wyłącznie na ich sprzedaży i w żaden sposób nie mogą obniżyć i tak już niskiej marży.

więcej informacji:

Biedronka RSS ALERT    /    ABR Sesta RSS ALERT    /    Anna Ruman RSS ALERT    /    strategie sieci handlowych RSS ALERT    /    Auchan RSS ALERT    /    Makro Cash&Carry RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    Rossmann RSS ALERT    /    drogerie Hebe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.254.12
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.