Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe coraz słabiej promują w gazetkach produkty marek własnych

  • Autor: ABR Sesta
  • Data: 15-09-2011, 14:58

Udział marek własnych w całkowitej powierzchni gazetek we wszystkich kanałach za okres styczeń-sierpień 2011 wynosi 9 proc. (91 proc. oferty to marki narodowe). W adekwatnym okresie ubiegłego roku marki własne stanowiły 12 proc. - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę ABR Sesta. Od początku roku firma odnotowała prawie 20 tys. promocji produktów marki własnej w FMCG.

Tendencja spadkowa z roku 2010 utrzymuje się do dzisiaj. Największe spadki mają miejsce w kanale dyskontów, gdzie już tylko 41 proc. powierzchni poświęconej na FMCG stanowią marki własne. W stosunku do ubiegłego roku spadek wyniósł aż 26 proc. Najbardziej przyczyniła się do tego Biedronka, która z 60 proc. udziału marek własnych w gazetkach zeszła do 36 proc. Lidl jako jedyny coraz więcej miejsca przeznacza na swoje produkty.

Udział marek własnych spada również w supermarketach. Jedynym kanałem, który inwestuje w marki własne jest C&C. Od początku 2010 roku odnotowuje się ciągły wzrost. W tym roku wyniósł on 27 proc. w odniesieniu do okresu kroczącego 2010. Udział marek własnych w powierzchni gazetek C&C w okresie styczeń-sierpień 2011 to 18 proc.

Marka własna w hipermarketach nieznacznie wzrosła ( z 7 proc. udziału w powierzchni w 2010 roku do 8 proc. w tym roku). Hipermarketem, który poświęca najwięcej miejsca na swoje marki (17 proc. powierzchni gazetek) jest Kaufland. 10 proc. powierzchni dla marek własnych przypada w Tesco i w E.Leclerc. W stosunku do zeszłego roku dla Tesco jest to 10 proc. wzrost, dla E.Leclerc 14 proc. spadek udziału. W kanale supermarketów, wspomniany wcześniej spadek udziału marek własnych przekłada się na udziały poszczególnych sieci. Tylko w Almie i w E.Leclerc nastąpił wzrost udziału marek własnych w powierzchni FMCG.

Mimo ogólnego spadku znaczenia marek własnych w gazetkach, wiele sieci decyduje się na promocje swoich marek na pierwszych stronach. Liderem jest Aldi, który w tym roku umieścił na pierwszej stronie już 70 modułów z marka własną. Na drugim miejscu jest Makro (51 modułów)na trzecim Lidl - 38 modułów. Wśród hipermarketów tylko Kaufland (8 modułów) i Tesco (4 moduły) promują markę własną na pierwszej stronie swoich gazetek.

Analiza została przygotowana na podstawie gazetek do benchmarku (gazetek reprezentatywnych dla danych sieci) w okresie styczeń-sierpień 2010 i styczeń-sierpień 2011, kategorie FMCG.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.