REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sieci handlowe coraz słabiej promują w gazetkach produkty marek własnych

  • Autor: ABR Sesta
  • Data: 15-09-2011, 14:58

Udział marek własnych w całkowitej powierzchni gazetek we wszystkich kanałach za okres styczeń-sierpień 2011 wynosi 9 proc. (91 proc. oferty to marki narodowe). W adekwatnym okresie ubiegłego roku marki własne stanowiły 12 proc. - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę ABR Sesta. Od początku roku firma odnotowała prawie 20 tys. promocji produktów marki własnej w FMCG.

REKLAMA

Tendencja spadkowa z roku 2010 utrzymuje się do dzisiaj. Największe spadki mają miejsce w kanale dyskontów, gdzie już tylko 41 proc. powierzchni poświęconej na FMCG stanowią marki własne. W stosunku do ubiegłego roku spadek wyniósł aż 26 proc. Najbardziej przyczyniła się do tego Biedronka, która z 60 proc. udziału marek własnych w gazetkach zeszła do 36 proc. Lidl jako jedyny coraz więcej miejsca przeznacza na swoje produkty.

Udział marek własnych spada również w supermarketach. Jedynym kanałem, który inwestuje w marki własne jest C&C. Od początku 2010 roku odnotowuje się ciągły wzrost. W tym roku wyniósł on 27 proc. w odniesieniu do okresu kroczącego 2010. Udział marek własnych w powierzchni gazetek C&C w okresie styczeń-sierpień 2011 to 18 proc.

Marka własna w hipermarketach nieznacznie wzrosła ( z 7 proc. udziału w powierzchni w 2010 roku do 8 proc. w tym roku). Hipermarketem, który poświęca najwięcej miejsca na swoje marki (17 proc. powierzchni gazetek) jest Kaufland. 10 proc. powierzchni dla marek własnych przypada w Tesco i w E.Leclerc. W stosunku do zeszłego roku dla Tesco jest to 10 proc. wzrost, dla E.Leclerc 14 proc. spadek udziału. W kanale supermarketów, wspomniany wcześniej spadek udziału marek własnych przekłada się na udziały poszczególnych sieci. Tylko w Almie i w E.Leclerc nastąpił wzrost udziału marek własnych w powierzchni FMCG.

Mimo ogólnego spadku znaczenia marek własnych w gazetkach, wiele sieci decyduje się na promocje swoich marek na pierwszych stronach. Liderem jest Aldi, który w tym roku umieścił na pierwszej stronie już 70 modułów z marka własną. Na drugim miejscu jest Makro (51 modułów)na trzecim Lidl - 38 modułów. Wśród hipermarketów tylko Kaufland (8 modułów) i Tesco (4 moduły) promują markę własną na pierwszej stronie swoich gazetek.

Analiza została przygotowana na podstawie gazetek do benchmarku (gazetek reprezentatywnych dla danych sieci) w okresie styczeń-sierpień 2010 i styczeń-sierpień 2011, kategorie FMCG.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 533) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH