Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe gotowe na walentynki. To okazja w martwym sprzedażowo miesiącu

  • Autor: Olimpia Wolf, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-02-2016, 14:32
Sieci handlowe gotowe na walentynki. To okazja w martwym sprzedażowo miesiącu
W walentynki handel liczy na zwiększenie zysku; Fot. shutterstock

- Walentynki to pierwsza okazja po Bożym Narodzeniu, kiedy sektor handlowy może liczyć na zwiększenie zysku. Wystrój sklepów oraz rodzaj eksponowanych artykułów może pomóc pobudzić emocje, które skłonią do wydania więcej pieniędzy niż nabywca planował - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Edward Korbel, ekspert badań SW Research.

Walentynki z roku na rok stają się w Polsce coraz bardziej popularne. 14 lutego wysyła się kartki zawierające wyznania miłosne i wręcza upominki. Handel mocno podchwycił ideę walentynek i z roku na rok przygotowuje specjalną ofertę na Dzień Zakochanych.

Z ankiety PAYBACK Opinion Poll wynika, że ponad połowa Polaków (57 proc.) obchodzi święto zakochanych. 86 proc. planuje ofiarować najbliższym drobiazg. Najpopularniejsze są kwiaty, słodycze i biżuteria dla pań oraz perfumy, słodycze i płyty dla panów.

Gdzie Polacy wybierają się po walentynkowe prezenty? Według analiz PAYBACK Opinion Poll, na zyski z okazji Dnia Zakochanych mogą liczyć przede wszystkim centra handlowe, gdzie po upominek uda się ponad połowa badanych. Klientów nie zabraknie też w kwiaciarniach (31 proc.) oraz sklepach internetowych (29 proc.).  

Polacy odwiedzają więc sklepy i sieci handlowe, a te, jak co roku, przygotowują specjalną ofertę, licząc na pierwsze większe zyski po okresie Bożego Narodzenia.

– Walentynki to pierwsza masowa okazja prezentowa dla handlu po Bożym Narodzeniu. Święto to, o tak krótkiej tradycji, pokochała większość Polaków, a szczególnie Polek. To naprawdę trudny moment dla panów, gdyby zapomnieli o choćby małym upominku. Zatem z korzyścią dla handlu możemy używać swego rodzaju presji społecznej, a ta jest drogą do otwarcia ich portfeli. Szczególnie w połączeniu z emocjonalnymi korzyściami z zakupu dobrego prezentu. A prezent dobry to jednak markowy, droższy, lepiej wyrażający gorące uczucia do ukochanej, żony, narzeczonej. Wystrój sklepów oraz rodzaj eksponowanych artykułów może świetnie pomóc pobudzić emocje, które skłonią do wydania więcej pieniędzy niż nabywca planował – tłumaczy Edward Korbel, ekspert badań SW Research.  

Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry również przyznaje, że walentynki są doskonałą okazją dla handlu.

 – Walentynki stały się w ciągu ostatniej dekady bardzo popularne, głównie wśród osób młodych, mieszkających w miastach. Jest to czas miłej zabawy i wręczania większych prezentów lub drobnych upominków. To również świetna okazja dla sieci handlowych w martwym sprzedażowo miesiącu, jakim jest luty – mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Agnieszka Górnicka.
 
Dodaje, że w branży spożywczej przygotowuje się produkty w specjalnych walentynkowych opakowaniach – są to m.in słodycze, wina i inne zestawy prezentowe.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.