Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe gotowe na walentynki. To okazja w martwym sprzedażowo miesiącu

  • Autor: Olimpia Wolf, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-02-2016, 14:32
Sieci handlowe gotowe na walentynki. To okazja w martwym sprzedażowo miesiącu
W walentynki handel liczy na zwiększenie zysku; Fot. shutterstock

- Walentynki to pierwsza okazja po Bożym Narodzeniu, kiedy sektor handlowy może liczyć na zwiększenie zysku. Wystrój sklepów oraz rodzaj eksponowanych artykułów może pomóc pobudzić emocje, które skłonią do wydania więcej pieniędzy niż nabywca planował - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Edward Korbel, ekspert badań SW Research.

Walentynki z roku na rok stają się w Polsce coraz bardziej popularne. 14 lutego wysyła się kartki zawierające wyznania miłosne i wręcza upominki. Handel mocno podchwycił ideę walentynek i z roku na rok przygotowuje specjalną ofertę na Dzień Zakochanych.

Z ankiety PAYBACK Opinion Poll wynika, że ponad połowa Polaków (57 proc.) obchodzi święto zakochanych. 86 proc. planuje ofiarować najbliższym drobiazg. Najpopularniejsze są kwiaty, słodycze i biżuteria dla pań oraz perfumy, słodycze i płyty dla panów.

Gdzie Polacy wybierają się po walentynkowe prezenty? Według analiz PAYBACK Opinion Poll, na zyski z okazji Dnia Zakochanych mogą liczyć przede wszystkim centra handlowe, gdzie po upominek uda się ponad połowa badanych. Klientów nie zabraknie też w kwiaciarniach (31 proc.) oraz sklepach internetowych (29 proc.).  

Polacy odwiedzają więc sklepy i sieci handlowe, a te, jak co roku, przygotowują specjalną ofertę, licząc na pierwsze większe zyski po okresie Bożego Narodzenia.

– Walentynki to pierwsza masowa okazja prezentowa dla handlu po Bożym Narodzeniu. Święto to, o tak krótkiej tradycji, pokochała większość Polaków, a szczególnie Polek. To naprawdę trudny moment dla panów, gdyby zapomnieli o choćby małym upominku. Zatem z korzyścią dla handlu możemy używać swego rodzaju presji społecznej, a ta jest drogą do otwarcia ich portfeli. Szczególnie w połączeniu z emocjonalnymi korzyściami z zakupu dobrego prezentu. A prezent dobry to jednak markowy, droższy, lepiej wyrażający gorące uczucia do ukochanej, żony, narzeczonej. Wystrój sklepów oraz rodzaj eksponowanych artykułów może świetnie pomóc pobudzić emocje, które skłonią do wydania więcej pieniędzy niż nabywca planował – tłumaczy Edward Korbel, ekspert badań SW Research.  

Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry również przyznaje, że walentynki są doskonałą okazją dla handlu.

 – Walentynki stały się w ciągu ostatniej dekady bardzo popularne, głównie wśród osób młodych, mieszkających w miastach. Jest to czas miłej zabawy i wręczania większych prezentów lub drobnych upominków. To również świetna okazja dla sieci handlowych w martwym sprzedażowo miesiącu, jakim jest luty – mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Agnieszka Górnicka.
 
Dodaje, że w branży spożywczej przygotowuje się produkty w specjalnych walentynkowych opakowaniach – są to m.in słodycze, wina i inne zestawy prezentowe.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 458) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH