Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe i producenci FMCG zapowiadają inicjatywy dotyczące ochrony klimatu

  • Autor: PR
  • Data: 30-11-2010, 14:35

Koncerny handlowe i producenci planują zatrzymać proces wylesiania i wyeliminować z użycia czynniki chłodnicze niszczące środowisko naturalne.

Podczas pierwszego dnia Szczytu Klimatycznego w Cancun, Forum Branży Towarów Konsumpcyjnych (Consumer Goods Forum) zaproponowało dwie kluczowe inicjatywy przeciwdziałające zmianom klimatycznym: działania mające na celu zatrzymanie procesu wylesiania oraz wyeliminowanie z użycia gazów chłodniczych istotnie przyspieszających globalne ocieplenie.

Forum utworzone w 2009 r. to organizacja skupiająca kierownictwo najwyższego szczebla z 400 globalnych przedsiębiorstw zajmujących się produkcją i sprzedażą detaliczną towarów konsumpcyjnych, o łącznych przychodach przekraczających 2,8 biliona USD (2,1 biliona euro). Planowane inicjatywy zostały zaprezentowane przez zarząd Forum złożony z 50 dyrektorów generalnych, któremu wspólnie przewodniczą Muhtar Kent z koncernu The Coca-Cola Company i Lars Olofsson z firmy Carrefour.

- W imieniu współprzewodniczącego Larsa Olofssona oraz zarządu Forum Branży Towarów Konsumpcyjnych chcę zapewnić o naszym wsparciu dla tego trudnego, lecz niezwykle istotnego zadania, polegającego na opracowaniu rozwiązań obniżających poziom emisji tlenków węgla na świecie - powiedział Muhtar Kent. - Inicjatywy przedstawione dziś przez naszą branżę stanowią doskonały przykład zdecydowanych i pozytywnych działań, niezbędnych do rozpoczęcia walki ze zmianami klimatycznymi.

Forum Branży Towarów Konsumpcyjnych zobowiązało się do wykorzystania wspólnych zasobów w celu obniżenia poziomu wylesiania netto do zera do roku 2020.

Wylesianie to jedna z najważniejszych przyczyn zmian klimatycznych, odpowiadająca obecnie za zwiększenie ilości gazów cieplarnianych w atmosferze o 17 proc. Branża towarów konsumpcyjnych coraz częściej stosuje soję, olej palmowy, wołowinę, papier i tekturę, co stanowi ekonomiczną zachętę do wycinania lasów.

Sir Terry Leahy z firmy Tesco oraz Paul Polman z koncernu Unilever, odpowiedzialni za program Forum w zakresie ochrony środowiska naturalnego, stwierdzili: - Jesteśmy przekonani, że nasza branża jest wystarczająco odpowiedzialna, aby nabywać te surowce w sposób zachęcający producentów do zaprzestania ekspansji na tereny zalesione. Naszym celem jest opracowanie konkretnych planów rozwiązania różnych problemów z zaopatrzeniem w takie surowce, jak soja, olej palmowy, wołowina, papier i tektura, z uwzględnieniem ochrony środowiska naturalnego.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.