Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe inwestują w marki własne z segmentu premium

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-09-2008, 12:14
Sieci handlowe inwestują w marki własne z segmentu premium

W ostatnich kilkunastu miesiącach sprzedaż żywności pod marką własną sieci handlowych stanęła w miejscu i tak jak przed rokiem wyniosła 12 proc. Jednak według analityków, wkrótce można się spodziewać zmiany trendu i dużych inwestycji w rozwój produktów sieciowych z wyższej półki. Pierwszym sygnałem jest wzrost wartości sprzedanych produktów sieciowych o 0,4 proc.

Spowolnienie na rynku produktów typu private label najbardziej widać w hipermarketach gdzie wielkość sprzedaży spadła w ciągu roku o prawie 1 proc. (z 9,8 do 9,1) - Hipermarkety inwestując w najtańsze marki własne przegapiły moment kiedy należało wprowadzić produkty z wyższej półki. Miały także problem z dostosowaniem oferty marek własnych do potrzeb klienta. Za późno i w zbyt małej liczbie zaczęły wprowadzać na swoje półki produkty wyżej pozycjonowane - wyjaśnia Marek Klajda, Customized Research Head w firmie badawczej The Nielsen Company. - To się jednak zmienia.

Nienajlepiej w sprzedaży produktów sieciowych radziły sobie także sklepy dyskontowe, w których marka własna stanowi podstawę asortymentu. Wielkość sprzedaży spadła tam z 62,8 do 61,9 proc.

Skuteczniejsze w handlu marką własną są supermarkety, które zanotowały wzrost wielkości sprzedaży z 6,9 do 8,3 proc. - Potrafiły one lepiej dostosować swoja ofertę do swojego formatu i potrzeb konsumenta. Ich asortyment marki własnej jest bardziej zróżnicowany jeśli chodzi o półkę - wyjaśnia Marek Klajda.

Jednak nie wszystkie placówki małoformatowe sprzedają coraz więcej towarów pod marką własną. Dość słabo wypadają sklepy tradycyjne, w ich przypadku nastąpił spadek o 0,3 proc. (z 2 do 1,7 proc.).

Według analityka firmy Nielsen, już wkrótce na rynku nastąpi pewne przyspieszenie w rozwoju produktów sieciowych. - Już w tej chwili widać, że marka własna ewoluuje. Kilka lat temu dominowały produkty najtańsze o gorszej jakości. W tej chwili sieci kładą nacisk na produkty z półki średniej oraz towary premium - tłumaczy analityk firmy Nielsen. Przykładem nowej strategii mogą być produkty linii Organic, które proponuje Tesco lub marka Bio oferowana przez Carrefoura.

Sprzedaż marki własnej jest na tyle lukratywnym biznesem, że zdecydowały się ją wprowadzić sieci delikatesowe. - Bycie siecią premium nie wyklucza posiadania w ofercie produktów pod brandem operatora - zapewnia Klajda. - Wprowadzenie do sieci delikatesowej wysokopozycjonowanej, dobrej jakości i o atrakcyjnym wyglądzie marki własnej może być sukcesem, to tylko kwestia przyjętej strategii rozwoju. Ważne aby klient produkt zaakceptował.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH