Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe: Jak zmieniły się ceny toreb foliowych? (zestawienie)

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 09-01-2018, 15:13
Sieci handlowe: Jak zmieniły się ceny toreb foliowych? (zestawienie)

Od 1 stycznia br. obowiązuje w Polsce opłata recyklingowa, która ma na celu ograniczyć liczbę foliowych torebek wykorzystywanych przez klientów sklepów i zachęcić ich do inwestycji w torby wielokrotnego użytku. Opłata recyklingowa wynosi 20 groszy za sztukę plus 5 groszy podatku VAT. Opłatą objęte są wszystkie torebki foliowe o grubości od 15 do 50 mikrometrów.

Oto, jak wyglądają obecnie opłaty za jednorazowe torebki foliowe oraz torby wielokrotnego użytku w wybranych sieciach handlowych:

Auchan

- W Auchan od 2 stycznia nie oferujemy klientom jednorazowych toreb foliowych. Do tej pory były one u nas darmowe, ale wraz z wejściem ustawy całkowicie z nich zrezygnowaliśmy. W zamian za to klienci mają wybór pomiędzy reklamówkami wielokrotnego użytku (grubszymi), z których najtańsza kosztuje 0,25 gr. Oferujemy więc torby wielokrotnego użytku od 0,25 gr poprzez 0,35 gr. Można również nabyć torby wielokrotnego użytku po 1,75 zł i 1,95 zł - cena zależy od pojemności – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dorota Patejko, Dyrektor Komunikacji i CSR Auchan. 

Biedronka

Od stycznia 2018 r. w ofercie sieci Biedronka są dostępne nowe torebki foliowe. Dzięki temu, że są grubsze i bardziej wytrzymałe, zapewniają większą wygodę i komfort zakupów oraz będą mogły służyć klientom wielokrotnie - informuje redakcję portalspozywczy.pl Biuro Prasowe Jeronimo Martins Polska.

Biedronka oferuje następujące rodzaje torebek foliowych:

  • nowe, mocniejsze i grubsze (powyżej 50 mikrometrów), a dodatkowo promujące ochronę środowiska, w cenie 25 gr/szt.,
  • większe reklamówki w cenie 44 gr/szt., których szata graficzna została odświeżona i zbudowana na bazie grafik Pawła Jońcy,
  • największe i najbardziej wytrzymałe torby z polipropylenu po 2,99 zł/szt.,
  • bezpłatne cienkie torebki foliowe (o grubości do 15 mikrometrów) na produkty sprzedawane luzem, np. owoce i warzywa, tzw. „zrywki”. 

- Podkreślamy, że sieć Biedronka w swojej działalności biznesowej przestrzega obowiązujących regulacji prawnych. Jednocześnie zwracamy uwagę, że już w 2008 r. zrezygnowaliśmy z bezpłatnych jednorazowych reklamówek, zastępując je torbami wielokrotnego użytku, wyprzedzając tym samym polskie regulacje prawne w tym zakresie. Powtórne wykorzystanie toreb promujemy dodatkowo m.in. poprzez napisy umieszczone na reklamówkach „Korzystaj z torby wielokrotnie. Chroń środowisko!” – informuje Biuro Prasowe Biedronki. 

Carrefour

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 468) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.