Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe muszą na nowo zdefiniować swoje strategie

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 06-10-2014, 15:05
Sieci handlowe muszą na nowo zdefiniować swoje strategie
Tomasz Krysiak, Senior Consultant Retailer Services Nielsen, fot. PTWP / Żelazna Studio

- Większość graczy musi zdefiniować swoją strategię. Muszą określić gdzie chcą być na tym rynku i czym chcą się wyróżnić na tle konkurencji - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Krysiak, Senior Consultant Retailer Services Nielsen.

Rynek handlowy w Polsce jest niezwykle dynamiczny?

Jesteśmy na takim etapie rozwoju polskiego rynku, że większość graczy musi zdefiniować swoją strategię. Muszą określić gdzie chcą być na tym rynku i czym chcą się wyróżnić na tle konkurencji. W tak dynamicznie zmieniającym się otoczeniu konkurencyjnym trzeba znaleźć miejsce dla siebie. To już się dzieje. Wszystko zależy od tego jaką grupę konsumentów firmy chcą ściągnąć do swoich sklepów. Niektóre sieci stawiają na ściągnięcie konsumentów zainteresowanych zakupem produktów dla dzieci, inne na konsumentów zainteresowanych chemią/detergentami i wyposażeniem dla domu, a jeszcze inni będą mocno podkreślać ofertę produktów świeżych, czy lokalnych. To wszystko zależy od oferty i tego, co sieć chce zakomunikować, aby ściągnąć klienta do swoich sklepów.

Wydaje się, że produkty świeże są bardzo popularnym pomysłem na „wyróżnienie się z tłumu". Biedronka działa w wersji fresh focus, Lidl promuje „Ryneczek Lidla" z bogatą ofertą warzyw i owoców, a Tesco od kilku miesięcy chce być bardziej „świeże" niż obaj dyskonterzy razem wzięci? Produkty świeże to już mainstream?

Produkty świeże, to produkty po które najczęściej chodzimy do sklepów. Warto zauważyć, że Polacy bardzo chętnie chodzą po tego rodzaju produkty do sklepów specjalistycznych, czy to po mięso, pieczywo, czy warzywa i owoce. To kategorie, które kupujemy nawet kilka razy w tygodniu, więc duże sieci chcą za pomocą tych produktów zwiększyć liczbę wizyt klientów w sklepach. Chcą stać się sklepami na codzienne zakupy. Świeżość jest podkreślana przez większość graczy na polskim rynku detalicznym i jest to, obok cen, drugi taki czynnik, który sieci chcą zakomunikować w przypadku swojej oferty. Cenę, jak i świeżość komunikuje większość sieci, dlatego operatorzy muszą znaleźć niszę. Dla jednych będą to produkty premium, dla innych produkty lokalne, importowane, czy towary eko i bio. Obok ceny i świeżości detaliści będą szukali sposobów odróżnienia się od konkurencji.

Czy w związku z tymi trendami widać istotny wzrost sprzedaży produktów świeżych w sieciach handlowych?

Na przestrzeni ostatniego roku świeża żywność notuję lepszą dynamikę sprzedaży od całego koszyka zarówno w hiper jak i supermarketach.

Obszerny wywiad z Tomaszem Krysiakiem, ekspertem firmy Nielsen do przeczytania w Strefie Premium: Sektor handlu i rynek FMCG w Polsce - duży wywiad z analitykiem firmy Nielsen  

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Maria 07-10-2014, 10:13:
Zarówno ja jak i moje sąsiadki chodzę do sklepu jedynej sieci marketów w naszym mieście, która sprzedaje towary produkowane w naszym regionie. W pozostałych sieciach nie ma tych towarów więc omijam je z daleka.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 904) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH