Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Sieci handlowe muszą poprawić efektywność, by przetrwać

Sieci detaliczne muszą inwestować coraz większe środki w poprawę efektywności, aby sprostać narastającej konkurencji ze strony gigantów e-commerce. Z najnowszej analizy Bain & Company wynika, że największy potencjał do poprawy wydajności leży w obszarze zakupów, logistyce i zatrudnieniu.

Sieci handlowe muszą poprawić efektywność, by przetrwać
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 21-11-2019, 11:17

Wiele stacjonarnych sieci detalicznych nie wytrzymuje konkurencji ze strony e-commerce. W tym roku amerykańska sieć odzieżowa Forever 21 ogłosiła upadłość, do której przyczyniły się zbyt duże inwestycje w rozwój placówek stacjonarnych i niedoszacowanie potencjału sprzedaży internetowej. W Polsce handel detaliczny jest sektorem dotkniętym największą liczbą postępowań restrukturyzacyjnych i upadłościowych.

– Dodatkowym wyzwaniem dla polskiej branży są zmiany regulacyjne. Ograniczenie handlu w niedziele przyczyniło się do rozwoju sklepów internetowych, które notują wzrost ruchu i obrotów. Sieci muszą też przygotować się na dalszy wzrost płacy minimalnej – powiedział Patryk Rudnicki, menedżer w Bain & Company Poland/CEE. – Wyraźnie widać, że poprawa efektywności staje się kluczem do przetrwania na rynku – dodał.

Do tej pory sieci handlowe radziły sobie z trudnościami redukując koszty. Cięć dokonywały zwykle tam, gdzie było to najłatwiejsze i najszybsze. W praktyce często oznaczało to, że w momencie pogorszenia wyników decydowały się na zwolnienia pracowników. Jednak w obecnych warunkach rynkowych takie podejście nie sprawdzi się. Fragmentaryczna redukcja kosztów przynosi zwykle tylko krótkotrwałe efekty, a dodatkowo może ograniczyć potencjał wzrostu w przyszłości.

Z raportu Bain & Company „Funding the Future of Retail Through Cost Transformation” wynika, że kluczem do przetrwania w nowych warunkach rynkowych jest strategiczne podejście do poprawy efektywności. Sieciom pomóc może wykorzystanie nowoczesnych technologii takich jak automatyzacja pracochłonnych, rutynowych zadań czy zastosowanie zaawansowanej analityki danych. Oszczędności, jakie uda się dzięki temu zrealizować powinny zostać przeznaczone na poprawę pozycji konkurencyjnej. 

Eksperci Bain & Company zwracają jednak uwagę, że wdrożenie rozwiązań technologicznych zwykle zajmuje kilka lat i wiąże się dużymi nakładami finansowymi. Dlatego retailerzy powinni odpowiednio wcześniej szukać sposobów na poprawę efektywności, a nie czekać do momentu pogorszenia koniunktury czy wyraźnego spadku marży.

Eksperci wskazali trzy obszary, gdzie poprawa efektywności przełoży się na największe oszczędności:

więcej informacji:

Bain & Company RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.238.169
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.