Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe nadal będą dyktować warunki

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 30-10-2014, 12:41
Sieci handlowe nadal będą dyktować warunki

Nawet jeżeli zrezygnujemy z opłat półkowych, to sieci będą dyktować warunki - powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Zbigniew Krüger, adwokat z kancelarii Krüger&Partnerzy.

W jego ocenie, w kwestii relacji dostawcy - handel, problemem jest to, że polski rynek staje się coraz bardziej nasycony i skupiony. Przez to producentom i dostawcom coraz trudniej zyskać dostęp do kanałów dystrybucji detalicznej. Jednocześnie potencjalne wolumeny sprzedaży w jednej sieci są większe, to warunki mogą stawiać sieci detaliczne.

- Widać to zarówno w większej liczbie placówek, jak i wprowadzaniu nowych formatów. Sieci wielkoformatowe otwierają mniejsze formaty, a sieci małych sklepów szukają szans w otwieraniu większych formatów. Nawet jeżeli zrezygnujemy z opłat półkowych, to sieci będą dyktować warunki - uważa Zbigniew Krüger.

Uważa, że oczywistym rozwiązaniem byłoby po prostu stosowanie cen net/net. Wtedy rożnego rodzaju dodatkowe opłaty byłyby po prostu niepotrzebne. - Niestety w praktyce, przede wszystkim z uwagi na potrzebę ochrony tajemnic handlowych takie rozwiązanie jest raczej nierealne - mówi adwokat.

Podkreśla, że z drugiej strony należy pamiętać że sprzedawcy detaliczni mogą świadczyć rzeczywiste usługi na ręcz dostawców. - Pamiętajmy, że sieci detaliczne oferują wiele usług dla konsumentów, takich jak usługi finansowe, gastronomia i inne. Daje to nowe i rzeczywiste możliwości reklamowe i marketingowe. Dlatego każda umowa dotycząca usług świadczonych przez sieć handlowa na rzecz dostawcy winna być oceniana indywidualnie i nie możemy dopuszczać do automatyzmu - zastrzega mecenas Krüger.

I dodaje, iż przyjęcie, że w każdym przypadku mamy do czynienia z niezgodna z prawem opłatą półkową, jest niedopuszczalne. - Podobne stanowisko zajął w niedawnym wyroku dotyczącym przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Trybunał Konstytucyjny - podkreślił.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Pawel 03-11-2014, 08:19:
Zasada jest prosta: ten kto blizej ostatecznego Klienta dyktuje warunki. Siec kupuje,zatem dyktuje warunki sprzedajacemu,tak jak Klienci decyduja o sukcesie danego sklepu czy sieci sklepow. Wlasciciele,producenci silnych marek zreszta nie pozwalaja sieciom dyktowac sobie dowolnych warunkow,poniewaz Klient wymisza od sieci ich obecnosc na polce. Czym mniej regulacji i ingerencji Panstwa w stosunki kupiec- sprzedawca,tym lepiej dla nas Klientow.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH