Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe nie mają pomysłu, jak sprzedać pieczywo

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 27-04-2015, 14:05
Sieci handlowe nie mają pomysłu, jak sprzedać pieczywo
Żądania sieci handlowych negatywnie wpływają na jakość pieczywa w Polsce (fot. ŁR)

- Sklepy nie potrafią sprzedawać pieczywa w Polsce. Jedyną siecią ogólnopolską, która wyznacza trendy w podejściu do sprzedaży pieczywa jest Lidl, ale i tu brakuje – po przyjrzeniu się asortymentowi - dobrej jakości ciastek słodkich czy słonych przekąsek - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Piętka z Akademii Wypieków.

Zdaniem Piętki, konkurenci próbują wzorować się na sklepach i asortymencie tej sieci. Nie szukają nowych, innowacyjnych rozwiązań, dopasowanych do polskich upodobań oraz smaku. W kategorii pieczywa sieciom handlowym obecnym w Polsce brakuje charakterystycznego wyróżnika produktowego lub usługi mogącej stać się symbolem tylko dla konkretnego szyldu sklepów.

- Sieci handlowe nie potrafią sprzedawać samodzielnie chleba i najchętniej wszelkie koszty przerzucają na piekarnie/dostawców. Oczekują inwestycji w piece do wstawienia na sklepy, lady i regały oraz chcą pełnej transparentności kosztów surowcowych receptur. Brakuje im koncepcji lub właściwych doradców, jak lub co należy zrobić - tłumaczy Piętka.

W opinii przedstawiciela Akademii Wypieków, sieci handlowe nie są skłonne do zaoferowania od siebie zbyt wiele samych dostawcom, którzy pod naciskiem na obniżanie cen upraszczają receptury produktów. Skutkuje to problemem z utrzymaniem dobrej jakości pieczywa i jego dalszą odsprzedażą dla klienta sklepu. Sieci wywierają silny nacisk na postawienie przez piekarnie pracownika, który zza lady będzie sprzedawał produkty, jak również na zabieranie 100 proc. zwrotów niesprzedanego towaru.

- To ma duży, negatywny wpływ na jakość produktów piekarniczych sprzedawanych w tych sklepach. Zawsze znajdzie się piekarnia, która będzie gotowa sprzedać za niższą cenę chleb, bez liczenia, czy jej się to w ogóle kalkuluje. Piekarnie, które potrafią to policzyć, najczęściej mają pieniądze na rozwój i pewną niezależność od sieci handlowych czy dyskontowych. Rozwijają się i wyznaczają trendy na rynkach lokalnych - ocenia Piętka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • zjadacz chleba 28-04-2015, 15:55:
Lidl wyznacza trendy na wypiek mrożonek a nie dobrego pieczywa! Na szczęście konsumenci nie są ślepi i potrafią dotrzeć do dobrych piekarni. Na szczęście dzięki internetowi można dotrzeć do dobrych piekarni które wysyłają świeże pieczywo do domu swoich klientów. Dobry chleb, z najlepszych mąk na zakwasie można zamówić z dostawą do domu np. na ekologicznytarg.pl Z czasem pewnie takich internetowych piekarni będzie przybywać i dzięki temu każdy będzie miał dostęp do dobrego chleba a nie do mrożonek naładowanych chemią!
  • Dawid 28-04-2015, 12:53:
Taka prawda
  • Smutny Wojtek 28-04-2015, 11:18:
Popieram poprzednich komentatorów. Obecne pieczywo z sieci jest przeznaczone do sprzedaży, a nie do jedzenia. Komuno wróć! Razem z Branżowymi Normami! Tak dalej być nie może!

Zobacz wszystkie komentarze (5)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH