Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Sieci handlowe nie obędą się bez geofencingu

Marketerzy wciąż nie znają dobrze tego pojęcia. Jednak w przyszłym roku będą mieli wiele okazji do tego, żeby lepiej je zrozumieć. W 2020 roku nastąpi prawdziwy boom na rynku. Wiele firm handlowych i usługowych będzie lawinowo wdrażało to rozwiązanie. Najwięcej mogą na tym zyskać sieci spożywcze, a także drogerie. O potencjalnych możliwościach i zagrożeniach związanych z geofencingiem mówi Maciej Tygielski, szef sprzedaży w Grupie AdRetail.

Sieci handlowe nie obędą się bez geofencingu
fot. unsplash.com

Z dostępnych na rynku badań wynika, że większość konsumentów w ogóle nie zna pojęcia geofencingu. Sieci handlowe będą chciały to zmienić?

M. Tygielski: Nie będą miały innego wyjścia, jak tylko same dobrze zgłębić ten temat, a potem przybliżyć go klientom. Trudno już sobie wyobrazić nowoczesny handel bez tego rozwiązania. Niesie to ze sobą wiele korzyści dla obu stron. Sieciom pozwala trafić z odpowiednimi ofertami do konsumentów, gdy są w pobliżu ich placówek. W praktyce może to oznaczać natychmiastowe przyciąganie kupujących do sklepów. Z kolei użytkownikom aplikacji geofencing pozwala zaoszczędzić czas potrzebny na poszukiwanie produktów bądź promocji.

Eksperci rynkowi twierdzą, że konsument wcale nie musi znać ww. terminu. Ale przeszkodą jest to, że sami marketerzy mają z nim problem. Co Pan o tym sądzi?

Całkowicie zgadzam się z tym twierdzeniem. A jednocześnie przewiduję, że świadomość marketerów bardzo się poszerzy w najbliższym roku. Będą mieli wiele okazji do tego, żeby poznać bliżej możliwości związane z geofencingiem. Odbędzie się wiele konferencji poświęconych temu zagadnieniu. Ich uczestnicy zrozumieją, że to rozwiązanie ułatwi im pracę i uczyni ją bardziej efektywną. Chęć odnoszenia sukcesów będzie sprzyjać popularyzacji tego narzędzia. Moim zdaniem, w 2020 roku nastąpi prawdziwy boom na rynku. Wówczas wiele firm handlowych i usługowych będzie lawinowo wdrażało to rozwiązanie.

A jak we właściwy sposób powinniśmy interpretować to pojęcie?

Geofencing to technologia, która dzięki określonej wirtualnej przestrzeni wokół danego punktu tworzy rzeczywisty obszar geograficzny, poddawany badaniom. To pozwala nam zbierać informacje o przekraczaniu granicy tej strefy oraz wiązać takie zdarzenia np. z historią konsumpcji różnych treści digitalowych danej osoby. Kolejnym krokiem może być wyzwalanie odpowiednich powiadomień w następstwie wkroczenia na dany teren bądź wyjścia z niego.

więcej informacji:

geofencing RSS ALERT    /    AdRetail RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.85.76
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.