Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Więcej informacji na paragonach dopiero od października 2013 r.

  • Autor: PAP
  • Data: 31-03-2013, 14:01
Sieci handlowe nie są gotowe do drukowania większej liczby informacji na paragonach

Resort finansów zgodził się, by dopiero od października 2013 r. przedsiębiorcy musieli umieszczać na paragonach dodatkowe informacje pozwalające na jednoznaczną identyfikację towarów. MF przewidywało pierwotnie, że wymóg ten będzie obowiązywał od 1 kwietnia.

Chodzi o rozporządzenie MF dotyczące kas fiskalnych, które wchodzi w życie 1 kwietnia 2013 r. Zawiera ono przepis uszczegóławiający obowiązek zamieszczenia na paragonie nazwy towaru. Zgodnie z obecnymi regulacjami "paragon fiskalny drukowany przez kasę musi zawierać nazwę towaru lub usługi i ewentualnie opis towaru lub usługi stanowiący rozwinięcie tej nazwy". MF chce jednak, by paragon fiskalny zawierał "co najmniej nazwę towaru lub usługi pozwalającą na jednoznaczną ich identyfikację i ewentualnie opis towaru lub usługi stanowiący rozwinięcie tej nazwy".

Rzeczniczka prasowa MF Wiesława Dróżdż powiedziała, że resort zgodził się na sześciomiesięczne vacatio legis dla proponowanych przez ministerstwo zmian. "Rozporządzenie wskazuje, że po 30 września 2013 r. podatnicy będą obowiązani w pełni realizować przewidziany w przepisie wymóg wskazywania nazwy, która pozwoli na jednoznaczną identyfikację towaru lub usługi" - powiedziała.

Wskazała, że większość firm już dziś stosuje się do tego wymogu. "Nieprawdą jest, że obecnie akceptowane jest prowadzenie ewidencji i stosowanie odpowiedniego nazewnictwa w tym zakresie, bazującego np. na grupach towarowych w sposób niepozwalający na jednoznaczną identyfikację sprzedawanych towarów lub świadczonych usług" - podkreśliła.

"Z uwagi jednak na niejednolitą dotychczas praktykę stosowania wyżej opisanego wymogu przez podatników, dla podatników którzy prowadzili ewidencję niepozwalającą na jednoznaczną identyfikację sprzedawanych towarów lub świadczonych usług, przewidziano okres aż 6 miesięcy na dostosowanie się do obowiązujących zasad" - dodała.

Dróżdż wyjaśniła, że zaproponowana przez MF zmiana stanowi doprecyzowanie i uszczegółowienie przepisów dotychczas obowiązujących. "Ponadto jest wykonaniem wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 9 marca 2010 r. Zgodnie z nim podatnik powinien wystawić paragony zawierające nazwy towarów na tyle szczegółowe, żeby z jednej strony zapewniły konsumentowi możliwość kontroli dokonywanych zakupów, a z drugiej pozwoliły organowi podatkowemu na weryfikację prawidłowego rozliczenia podatku" - wyjaśniła.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • xxx 01-04-2013, 15:19:
Polska jest jedynym takim krajem, gdzie na górach paragonów nie umieszcza się logów danego sklepu - mówimy tu o gigantach handlowych typu Tesco, Biedronka, Carrefour...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.