Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe niedbale eksponują pieczywo?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 08-05-2015, 13:41
Sieci handlowe niedbale eksponują pieczywo?
Fot. ŁR

- W sklepach sieci handlowych pieczywo jest eksponowane niedbale, a przecież przemyślany merchandising zwiększa sprzedaż - ocenia dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Piętka z Akademii Wypieków.

Sklepy w Polsce poszukują własnych modeli i standardów sprzedaży pieczywa. We wszystkich sklepach w kraju dostępne jest pieczywo kategorii ekonomicznej, średniej i premium, w bardzo różnych proporcjach. Zdaniem Piętki, modele wybierane przez sieci handlowe są często do siebie bardzo podobne, biorąc pod uwagę sposób ekspozycji produktów, rodzaj dostępnego asortymentu, a także ceny produktów na półce.

Przedstawiciel Akademii Wypieków tłumaczy, że uwaga sieci handlowych, jeśli chodzi o pieczywo, skupia się na trzech obszarach: na kupowaniu produktów po maksymalnie niskich cenach od piekarni, na stałym monitorowaniu konkurencji oraz na naśladowaniu rozwiązań, które sprawdzają się u liderów rynku.

W ocenie Andrzeja Piętki, politykę największej otwartości, przyjazną do wprowadzania nowości piekarniczych i ciastkarskich, prowadzi sieć Auchan. Może to robić sprawniej od innych, gdyż posiada własne małe piekarnie i cukiernie przy halach sprzedażowych.

- Firma Auchan kreuje trendy produktowe i jest otwarta na zrównoważoną współpracę z uznanymi regionalnymi piekarniami. Po widocznej pracy nad asortymentem pieczywa żytniego, w Auchan widać teraz produkty linii "włoskiej", z ziołami i naturalnymi składnikami. Auchan potrafi zaskoczyć ciekawymi rozwiązaniami sprzedażowymi i ma swoją logikę ułożenia pieczywa na półce - komentuje Piętka.

Przedstawiciel Akademii Wypieków chwali także działania Lidla związane z rozwojem oferty piekarniczej. Zdaniem Piętki, to właśnie niemiecki dyskonter oraz Auchan są sieciami wyznaczającymi trendy na rynku polskim, a przez to są chętnie podglądane przez konkurencję.

- Za sukcesem sprzedaży "piekarni Lidla" kryje się przemyślana strategia ekspozycji produktów, dopracowywany ciągle koncept piekarniczy i skuteczny marketing - argumentuje Piętka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Biedrońkowicz Marian 12-05-2015, 11:03:
W sieciach nie ma chleba to produkt chlebo-podobny.....
  • Ło Boże 11-05-2015, 11:41:
Lidl Biedronka , Tesco to głównie mrożonka . Auchan , Carrefour , Tesco- produkt wytworzony w technologii -mąka , woda , spulchniacze i w godzinę masz chlebek i bagietkę do wywalenia 6h po zakupie . Chleb na zakwasie , orkiszowy , żytnie - nie są możliwe do wyprodukowania w tych niby piekarniach .
  • brrr... 08-05-2015, 16:21:
Akademia Wypieków czy ... wypocin; wydawałoby się, że w piekarni powinno być ciepło a nawet gorąco a w "piekarni Lidla" pracownik chodzi w ocieplaczu, na drzwiach pisze "-18 C", w rękawicach stuka zamarzniętymi bułkami o blachy, no ale Lidl "wyznacza" trendy na rynku polskim...

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH