Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe o strategii marek własnych na X FRSiH

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 08-11-2017, 18:41
Sieci handlowe o strategii marek własnych na X FRSiH
Debata "Sieci handlowe o strategii marek własnych" na X FRSiH. Fot. PTWP

W czasie sesji Handel stoi marką własną – perspektywy rozwoju i wyzwania dla producentów i handlowców przedstawiciele sieci: Biedronka, PGS, Piotr i Paweł oraz Grupa Chorten podzielili się swoim spojrzeniem na strategię rozwijania marek własnych zintegrowaną ze strategią rozwoju ich sieci. Debatę moderował: Mikołaj Piaskowski, Counsel, Baker McKenzie.

Michał Gontarz, dyrektor zakupów w sieci Biedronka powiedział: Marka własna to główny filar naszego rozwoju. Marki własne obecne są w Biedronce we wszystkich grupach produktowych i wiele z tych marek stało się już lub wkrótce stanie liderami rynkowymi. Kiedyś marka własna miała za zadanie podkreślanie wizerunku cenowego sieci. Następnie przyszedł etap "value for money", gdzie sieci i ich producenci skupiali się na nadaniu atrybutu jakościowego markom własnym. Teraz nastąpił moment, gdy marki własne są pełnoprawnymi uczestnikami rynku na półkach głównych graczy. 

Edyta Dembińska, manager marki własnej w sieci Piotr i Paweł stwierdziła: W przypadku sieci Piotr i Paweł nazwa sieci i marki własnej jest tożsama i pochodzi od imion założycieli firmy. Do naszego portfolio trafiają produkty o wysokiej, powtarzalnej jakości w cenach 10-20 proc. niższych od liderów rynkowych w danej kategorii. Ze względu na to, że 70 proc. decyzji zakupowych podejmowanych jest w miejscu sprzedaży, a 60 proc. zakupów wynika z faktu, że opakowanie przykuło uwagę klienta, dużą wagę przywiązujemy do ładnego, ciekawego opakowania tych produktów. Trzeba pamiętać, że głównym zadaniem marki własnej jest generowanie dodatkowej marży dla sieci. Dlatego od marki własnej oczekujemy, że przyniesie nam wyższe profity niż produkty brandowe obecne na naszych półkach.

Przemysław Gaszewski, dyrektor handlowy PGS zakomunikował: Kilka miesięcy temu przyjęliśmy strategię wprowadzenia na półki sklepów PGS marki własnej. Zdecydowaliśmy się na to dopiero teraz, gdyż wprowadzenie marki własnej wymaga odpowiedniej liczby sklepów, zasobów ludzkich i ułożonej logistyki. W ostatnich 3 latach PGS zanotował intensywny wzrost liczby sklepów do 600 placówek obecnie, wzrost obrotów do poziomu 3 mld zł, oraz uruchomienie nowego magazynu centralnego. To pozwoliło nam na wprowadzenie marki własnej O! na półki naszych sklepów. Pół roku obecności marki w naszych placówkach przerosło nasze najśmielsze oczekiwania, bo 54 indeksy mają 5 proc. udział w obrotach sieci. Intensywnie pracujemy nad zwiększanie portfolio marki własnej, która na koniec roku ma szansę liczyć 110 pozycji.

Sylwia Olechno, dyrektor generalna Grupa Chorten wyjaśniła: Grupa Chorten rozwija markę własną w kategorii premium pod logo "Z Podlaskiej Spiżarni". Obejmuje ona głównie produkty wędliniarskie, ale także miody, jajka, pieczywo, dżemy. Przy jej kreowaniu współpracujemy z regionalnymi, podlaskimi producentami. Wyróżnikiem tej marki jest jej skład i jakość a nie cena. Produktów o tej jakości próżno szukać w innych sklepach spożywczych. Mocno inwestujemy także w design opakowań. Wraz z rozwojem Grupy, która liczy obecnie ponad 1100 sklepów i jest obecna w 9 województwach pojawiło się wyzwanie logistyczne, tak aby można było zapewnić pełną obecność marki "Z Podlaskiej Spiżarni" we wszystkich sklepach z logo Chorten.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 987) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.