Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe poradzą sobie z wyzwaniami, jakie przed nimi stoją

  • Autor: portalspozywczy.pl/KPMG
  • Data: 30-06-2015, 15:05
Sieci handlowe poradzą sobie z wyzwaniami, jakie przed nimi stoją
Teresa Sienkiewicz, wiceprezes Grupy Kapitałowej Bać-Pol (fot. Bać-Pol)

- Po dekadzie intensywnego rozwoju niemal wszystkich formatów, sieci handlowe stanęły obecnie przed poważnymi wyzwaniami związanymi z głębokimi przemianami jakościowymi w handlu - ocenia Teresa Sienkiewicz, wiceprezes Bać-Polu, w komentarzu do raportu KPMG "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

Jak tłumaczy Sienkiewicz, nie chodzi tylko o rozwój sprzedaży internetowej czy zróżnicowaną dynamikę rozwoju poszczególnych form handlu, ale także o wzrastającą złożoność operacyjną, zmieniające się relacje pomiędzy handlem detalicznym i hurtowym, silną presję na racjonalizację zapasów czy zwiększanie efektywności łańcucha dostaw. W opinii Sienkiewicz są to jednak obszary, dla których szybkie znalezienie odpowiednich rozwiązań nie powinno przysporzyć sieciom detalicznym zbyt wielu problemów.

Zdaniem wiceprezes Bać-Polu, znacznie większym wyzwaniem stojącym przed sieciami jest kwestia przyjęcia właściwej strategii w obliczu zmian preferencji i zachowań konsumentów.

- Dzisiejszy klient podejmuje decyzje zakupowe po dokładnej analizie produktu, biorąc pod uwagę nie tylko jego cenę, ale również to, co oferuje konkurencja. Kupowanie to już nie tylko wybranie konkretnego produktu, ale świadomy proces porównywania cen oraz szukania jak najlepszych ofert na rynku. Co jednak zrobić, kiedy klientowi nie wystarczają już promocje i atrakcyjne rabaty, by przekonać go do zakupu? Sieci są już w tej chwili zmuszone do szukania nowych sposobów trafienia do potencjalnych klientów wszędzie tam, gdzie atrakcyjne rabaty straciły swą „magiczną moc” - zaznacza Teresa Sienkiewicz.

Wiceprezes Bać-Polu stawia tezę, że wygranym na rynku handlowym nie będzie ta sieć, która tylko wypracuje odpowiednią strategię w odpowiedzi na dynamiczne zmiany zachowań klientów, ale ta, która rozwiąże problem standaryzacji tejże strategii i przystosuje ją do warunków lokalnego rynku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 463) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH