Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Sieci handlowe powinny mieć w sklepach odpowiednie zapasy promowanych towarów

Niemcy wzmacniają ochronę konsumentów. Sklep oferujący produkty w atrakcyjnej cenie musi posiadać ich wystarczający zapas w magazynie - pisze gazeta.pl za „Hamburger Abendblatt".


Autor: gazeta.pl/Hamburger Abendblatt
Data: 14-02-2011, 13:33

W 2008 r. klienci sieci Lidla w Nadrenii Północnej-Westfalii zwabieni informacją o promocji irlandzkiego masła i płaskich telewizorów LCD ruszyli na zakupy. W przypadku nabiału produkt miał być dostępny tak długo, jak ważna była ulotka promocyjna. Oferta dotycząca telewizora zawierała uwagę, że sprzęt może zostać wyprzedany już pierwszego dnia. Wielu z klientów, jak pisze "Hamburger Abendblatt", nie miało nawet szans zobaczyć wspomnianych towarów. Lidl został oskarżony o oszustwo.

W poprzednich instancjach wygrywała sieć dyskontów, jednak Trybunał Federalny (BGH) w Karlsruhe orzekł ostatecznie na korzyść konsumentów. Sklepy oferujące towary w promocyjnej cenie powinny posiadać ich odpowiedni zapas, tak by zapewnić ich sprzedaż we wszystkich filiach. W przypadku żywności produkty muszą być dostępne przynajmniej pierwszego dnia. Sprzęt elektroniczny powinien być w sprzedaży do godziny 14.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Lidl RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.175.101
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.