Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe powinny szukać inspiracji u najlojalniejszych klientów

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 26-11-2014, 10:54

Sieci detaliczne, które chcą utrzymać lojalnych klientów i pozyskać nowych, powinny traktować dobrą cenę i świeżość w przypadku produktów spożywczych jako oczywistość, a inspiracji do kreowania wizerunku marki szukać u swoich najlojalniejszych klientów - to oni najczęściej dokładnie wiedzą na czym polega przewaga konkurencyjna danej sieci - mówi Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

Polacy są coraz lepiej poinformowani, zmieniają się ich nawyki żywieniowe, poszukują bardziej wyrafinowanych produktów. Sieci zauważyły, że świeże produkty skutecznie przyciągają klientów (i stają się atrakcyjną alternatywą dla bazaru czy warzywniaka pod domem), pod warunkiem, że oferowane produkty są odpowiednio dobrej jakości.

Kolorowe warzywa czy owoce, pachnące pieczywo, apetycznie wyglądające sery i wędliny - to wszystko działa na nasze zmysły i sprawia, że kupujemy więcej. Dobra oferta produktów świeżych jest jednak naprawdę trudnym wyzwaniem i nie każda sieć dobrze z tym sobie radzi. Z drugiej strony komunikacja bazująca na podkreślaniu świeżości produktów jest równie utartym schematem jak niskie ceny. Polski konsument po 25 latach od pojawienia się dużego wyboru towarów na półkach sklepowych zaczyna mieć wymagania nieco większe niż tylko dostępność towaru - podkreśla Agnieszka Górnicka.

Oczywiście polski konsument dokładnie patrzy na ceny i starannie je porównuje robiąc zakupy, a spadek wzrostu gospodarczego w ostatnich latach jedynie pogłębił i utrwalił te zachowania. Zatem nic dziwnego, że sieci prześcigają się w odmienianiu niskich cen i tanich zakupów przez wszystkie przypadki. Doprowadziło to jednak do sytuacji, w której wszystkie sklepy reklamują się tymi samymi sloganami, gwarantując niskie ceny i tanie zakupy.

To, co kiedyś było źródłem autentycznej przewagi konkurencyjnej, teraz staje się oczywistością. Sieci detaliczne stoją przed wyzwaniem znalezienia nowych atrybutów, które pozwolą im wyróżnić się na rynku. Abstrahując od tego, że niemożliwe jest, aby wszystkie sklepy jednocześnie były najtańsze, do rąk polskich konsumentów trafiło potężne narzędzie - internetowe portale pozwalające na porównywanie cen (choćby koszyk cen publikowany przez portal dlahandlu.pl). Dzięki takim "porównywarkom" klient może sam sprawdzić ceny dowolnego produktu w kilka sekund, a co za tym idzie, zweryfikować deklaracje najniższych cen danej sieci. Posługując się nieco kolokwialnym językiem, polskiego konsumenta już nie jest tak łatwo „nabić w butelkę" - jego zakupy są coraz bardziej świadome i poprzedzone analizą dostępnej oferty pod wieloma względami - wyjaśnia Agnieszka Górnicka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH