Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe pozwalają klientom robić zdjęcia produktom i skanować ceny

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 18-12-2014, 15:34

Z najnowszego badania firmy ABR Sesta, dotyczącego robienia zdjęć produktom i skanowania cen, wynika, że w porównaniu z ubiegłym rokiem sieci handlowe nieco przychylniej patrzą na klientów, którzy stosują tego typu praktykę. Wszystko wskazuje na to, że rynek zmienia się pod tym względem, ale wciąż bardzo wolno wobec oczekiwań konsumentów.

Badanie wykonane przez agencję badawczą ABR Sesta wskazuje, że fotografowanie produktów i skanowanie ich cen wciąż spotyka się z nieprzychylnym nastawieniem sieci handlowych. Mimo to, widoczny jest pewien postęp, ponieważ w porównaniu z ubiegłym rokiem nastąpił aż 10 proc. wzrost liczby sklepów zezwalających na skanowanie kodów kreskowych. Obecnie 72 proc. sklepów zabrania takiej praktyki. Natomiast sytuacja przedstawia się gorzej z pozwoleniem na wykonywanie zdjęć towarów - wzrost wynosi tylko o 2 proc. więcej niż w 2013 roku. Na robienie zdjęć produktom nie zgadza się 84 proc. placówek. Niestety, sklepy w dalszym ciągu utożsamiają skanowanie cen z wykonaniem zdjęć. Tymczasem kody kreskowe skanuje się w celu porównania cen pomiędzy sklepami, natomiast zdjęcie pomaga klientom np. w konsultacji zakupów z rodziną.

Badanie zostało przeprowadzone metodą Mystery Shopping w okresie 8-12 grudnia 2014 roku, w 50 placówkach 25 różnych sieci handlowych, w tym sieci hipermarketów, supermarketów, drogerii, sklepów budowlanych i elektro. Audytorzy, udając klientów, pytali ochronę sklepów i kierownictwo o możliwość wykonania zdjęcia produktów i/lub skanowania kodów kreskowych, w celu porównywania cen z innymi placówkami.

Obecnie na rynku używanych jest coraz więcej aplikacji umożliwiających skanowanie cen, zatem konsumenci mają szeroki wybór. Jednak napotykają na opór głównie ze strony dyskontów. Mimo to sytuacja przechyla się bardziej na korzyść konsumentów. Trudno jest zatrzymać trend, który wiąże się z nieustającym rozwojem technologii. Jednocześnie klienci coraz bardziej czują potrzebę skanowania kodów kreskowych i porównywania cen, widząc ewidentne korzyści z tego typu działania. Pilnując domowego budżetu i wydatków, chcą porównywać ceny w poszczególnych sklepach, co pozwala im często na spore oszczędności. Dlatego oczekują, że sklepy będą coraz bardziej otwarte na możliwość robienia zdjęć i skanowania cen. - Nie unikną one tego procesu, albowiem ta praktyka jest coraz bardziej popularna w Europie i wcześniej czy później będzie ona nagminnie stosowana w naszym kraju, mówi Marcin Dobek z agencji badawczej ABR Sesta.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • klient 19-12-2014, 09:31:
Podczas robiebnia zdjęcia w sklepie NETTO w Koszalinie przy stacji paliw BP kierownik sklepu, w młodym wieku podszedł i wytrącił mi z ręki aparat fotograficzny zakazując.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 182) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH