Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Sieci handlowe przejdą rewolucję technologiczną

Innowacje w handlu zmienią sposób robienia zakupów. Stanie się to szybciej, niż nam się wydaje. Jednak handel stacjonarny nie zniknie z przestrzeni na rzecz zakupów internetowych. Innowacje i nowe rozwiązania pozwolą bowiem przyspieszyć proces zakupów i znacznie je ułatwią - uważają eksperci Surge Cloud.

Sieci handlowe przejdą rewolucję technologiczną
fot. Shutterstock

– Obecnie dla sieci handlowych najbardziej istotną grupą odbiorców stają się przedstawiciele młodych pokoleń, którzy są ciekawi nowych rozwiązań, mobilni i nie wyobrażają sobie życia bez internetu – mówi Marcin Dąbrowski, CEO Surge Cloud, firmy wprowadzającej innowacje w handlu stacjonarnym. – W odpowiedzi na ich potrzeby, sklepy stacjonarne starają się wprowadzać udogodnienia znane dotychczas ze sprzedaży internetowej, takie jak: personalizacja oferty, wykorzystanie urządzeń mobilnych czy sztucznej inteligencji - dodaje.

Warto więc nakreślić kilka innowacji, które w najbliższej przyszłości ukształtują rynek handlu detalicznego.

Koncepcja samoobsługi nie jest nowa, ale technologiczne nowości zdecydowanie tchnęły w nią „drugie życie”. Już wkrótce w polskich miastach pojawią się w pełni samoobsługowe sklepy w formacie grab&go (bez pracowników), do których będzie można wejść, spakować produkty do torby lub plecaka i po prostu wyjść. Pieniądze zostaną pobrane z karty płatniczej połączonej z aplikacją. Na telefon dostarczany jest również rachunek. Technologia ta ułatwia nie tylko zakupy, ale także zarządzanie samym sklepem. Dzięki pełnej automatyzacji kierownik sklepu od razu może wiedzieć kiedy pojawi się konieczność uzupełnienia zapasów na półkach, jaki jest poziom sprzedaży i które produkty sprzedają się najlepiej. Specjalnie stworzony system analityczny na bieżąco zbiera i przetwarza dane, a następnie wskazuje optymalne działania sprzedażowe i marketingowe.

W zdecydowanym przyspieszeniu zakupów oraz lepszym monitoringu sprzedaży pomóc ma takie rozwiązania jak tagowanie produktów (znacznik cyfrowy naklejany jest na produkt), czyli system pozwalający monitorować pełen proces od etapu produkcji przez łańcuch dostaw, aż po klienta końcowego. Rozwiązanie nie jest pieśnią dalekiej przyszłości. Japonia planuje do 2025 r. wprowadzić znaczniki wszystkich detalicznych produktów.

Jedną z największych wartości nowoczesnych sklepów jest technologia, której zadaniem jest inteligentne zarządzanie sprzedażą. Przykładem takiego rozwiązania jest inteligentna półka. Wbudowane w nią czujniki mają zbierać dane w czasie rzeczywistym, m.in. o tym co znajduje się na półce, w jaki sposób ustawione są produkty oraz czy są przenoszone przez klientów. – Uzyskane w ten sposób informacje dają możliwość lepszej ekspozycji produktu, uzupełnienia braków towarowych oraz lepszego poznania zachowań konsumentów – dodaje Marcin Dąbrowski.

Czytaj więcej na dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.174.157
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.