Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe przystąpiły do kampanii informacyjno-edukacyjnej FROB

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 18-02-2013, 11:49

Sieci stacji paliw BP oraz Orlen, jak i sieć sklepów Kaufland oraz salonów meblowych IKEA, to największe z firm które przystąpiły do rozpoczynającej się ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej "Na wysokich kosztach karty traci każdy - również Ty", zainicjowanej przez Fundację Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego. Głównym celem akcji, jest przede wszystkim zwrócenie uwagi na zawyżone koszty jakie dla gospodarki oraz uczestników rynku - zwłaszcza przedsiębiorców i konsumentów, generuje zawyżona opłata interchange. Akcja ma charakter otwarty, dlatego mogą przystąpić do niej wszystkie przedsiębiorstwa, którym zależy na zrównoważeniu zasad panujących na rynku płatności w Polsce.

W połowie lutego w ponad siedmiu tysiącach punktów handlowo-usługowych w całej Polsce pojawią się specjalne plakaty oraz ulotki informacyjne przeznaczone dla klientów.

- Szerokie zaangażowanie się przedsiębiorców w naszą akcję świadczy o wadze problemu opłaty interchange, której wysokość w Polsce jest nie do zaakceptowania. Warto podkreślić, że inicjatywa FROB, jako jedna z niewielu podobnych kampanii, która jednoczy szereg, często konkurencyjnych, podmiotów w celu osiągnięcia efektu korzystnego nie tylko dla przedsiębiorców, ale przede wszystkim dla konsumentów oraz całej gospodarki. - podsumowuje Robert Łaniewski, Prezes Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego.

Obecnie wielu przedsiębiorców nie jest w stanie ponieść wysokiego kosztu akceptacji płatności dokonywanych kartą i nie oferuje takiej możliwości swoim klientom lub ogranicza ją do transakcji o odpowiednio wysokiej wartości. Akcja FROB ma również uświadomić konsumentom, że „na wysokich kosztach traci każdy" - również osoby płacące gotówką. Ze względu na sytuację na rynku, wysokie koszty akceptacji kart muszą być uwzględnione w cenach produktów i usług - niezależnie od tego w jakiej formie się za nie płaci.

- Liczymy na to, że dzięki zwiększeniu świadomości konsumentów wzrośnie grupa osób popierających obniżenie opłaty interchange i potrzebę rozwoju płatności bezgotówkowych w Polsce. Obecnie mało kto wie, że każda zaakceptowana płatność kartą, to dla przedsiębiorcy realny koszt. To dlatego często spotykane są "rabaty" dla klientów płacących gotówką. - podkreśla Robert Łaniewski.

Akceptacja kart płatniczych przez przedsiębiorców wiąże się dziś z koniecznością ponoszenia przez nich dodatkowych, zawyżonych kosztów, a w praktyce utrzymaniem systemu kartowego w Polsce. Największe obciążenie, to tzw. prowizja interchange, której poziom w Polsce jest jednym z najwyższych w Unii Europejskiej i wynosi średnio ok. 1,3 proc. wartości transakcji. Ze względu na utrzymujący się w Polsce duopol (Visa - MasterCard), wysokość tych stawek nie podlega negocjacjom, a ich obniżenie nie jest możliwe w wyniku działania klasycznych sił rynkowych. Obecnie jedyną szansą na redukcję opłaty interchange jest regulacja ustawowa. W grudniu 2012 r. do Sejmu RP został przekazany senacki projekt zmian ustawy o usługach płatniczych, który zakłada stopniowe zmniejszenie tej stawki do poziomu 0,5 proc. do 2016 roku. Rozpatrywane będą również inne propozycje poszczególnych klubów poselskich.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH