Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe stawiają na tańsze marki

  • Autor: Dziennik
  • Data: 12-02-2009, 08:59
Sieci handlowe stawiają na tańsze marki

Firmy handlowe ograniczają sprzedaż ekskluzywnych produktów, bo nie chcą wydawać pieniędzy na ich promocję. To ich sposób na przetrwanie kryzysu. Wolą sprzedawać tanie marki, bo to one pozwolą im przetrwać trudne czasy - czytamy w Dzienniku.

Jedna z takich firm jest Pamapol. Firma nie posiada wprawdzie produktów z wyższej półki, jednak coraz większą ich część będzie sprzedawała jako marki własne sieci handlowych. Są one kojarzone z najniższą i najtańszą kategorią produktów. - Od kilku tygodni zgłaszają się do nas kolejne sieci. Inne z kolei rozszerzają asortyment naszych produktów sprzedawanych pod ich logo np. z dwóch do pięciu - mówi Marta Chyż, dyrektor marketingu Pamapolu.Dzięki takiej strategii firma oszczędza na dystrybucji do 10 proc. kosztów i kolejne 4-7 proc. na promocji.

Na marki własne stawia coraz więcej sieci handlowych. W przypadku supermarketów Intermarche tylko w tym roku będzie to aż ponad 200 nowych pozycji w asortymencie. - Przede wszystkim będą to produkty mleczne, wędliny i owoce i warzywa - mówi Eliza Orepiuk, kierownik Komunikacji i informacji Grupy Muszkieterów, która jest właścicielem sieci Intermarche.

Analitycy podkreślają, że obniżanie lotów to zjawisko coraz bardziej powszechne na naszym rynku. Podkreślają jednak, że zdarzają się wyjątki. Takie jak polski producent soków Maspex. Mimo spowolnienia w gospodarce nie zamierza on spuścić z tonu.

- W ostatnim roku mieliśmy do czynienia z kilkuprocentowym wzrostem rynku soków, nektarów i napojów. Jak teraz będzie się rozwijał? Zależy to nie tylko od wzrostu PKB, ale i od samych producentów: ich aktywności reklamowej i innowacyjności. W naszej strategii nic się nie zmieniło - stale stawiamy na ekskluzywne marki Tymbark i Kubuś - zapewnia Dorota Liszka, menadżer ds. Komunikacji korporacyjnej Maspeksu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

PMPPamapol SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH