REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sieci handlowe stawiają na urządzenia mobline by przyciągnąć klientów

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 13-03-2012, 12:51

Nowa aplikacja na smartfon, wirtualna przymierzalnia czy kody kreskowe, które „wyłapują" przeterminowane towary to najnowsze rozwiązania w które postanowiły zainwestować największe sieci handlowe.

REKLAMA

Handlowi giganci postawili w tym roku na rozwijaniu wielokanałowych strategii sprzedaży. Zgodnie z danymi firmy Deloitte, kluczowym czynnikiem sukcesu dla handlu ma być umiejętność wykorzystania potencjału urządzeń mobilnych do dostarczania konsumentom jeszcze lepszych wrażeń związanych z zakupami. Takie sieci jak Carrefour, Tesco i Biedronka postawiły pójść tą drogą.

Carrefour uruchomił właśnie aplikację „Moje zakupy w Carrefurze", która jest dostępna na ifoniee. Aplikację można pobrać z App Store. Jej funkcjonalności to m.in. szukanie produktu za pomocą słowa kluczowego lub poprzez skanowanie go, automatyczne synchronizowanie zakupów z telefonu komórkowego i koszyka internetowego. Użytkownicy potwierdzają dokonanie zakupu i płacą przy pomocy aplikacji, a zakupy otrzymują do domu.

Tesco, które również mocno inwestuje w nowinki technologiczne, ostatnio postanowiło wprowadzić je do swojej odzieżowej marki F&F tworząc
„wirtualną przymierzalnię 3D". Tesco to pierwszy detalista korzystający z technologii, która jest obecna na Facebooku ze strony clothingattesco.
Klienci mogą po prostu przesłać zdjęcia lub wpisać swoje rozmiary i przekonać się czy będą dobrze wyglądać w konkretnych ubraniach tej marki.

Biedronka nie pozostaje w tyle. Kody kreskowe, które uniemożliwią sprzedaż przeterminowanych produktów to nowe rozwiązanie, które Biedronka wprowadza w swoich polskich sklepach. Sieć korzysta z sytemu GS1, który pozwala na zakodowanie daty przydatności produktu do spożycia. Przeterminowana żywność zostanie przez kasjera wyłapana, podczas skanowania ceny.

Tymczasem amerykański Walmart wprowadził zakupy dwukierunkowe. Specjalna aplikacja poinformuje sklep o tym, czego klientowi brakuje w lodówce. Kurier bez zamówienia pojawi się pod drzwiami klientami z potrzebnymi zakupami.

Więcej na:

www.dlahandlu.pl

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH