Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe stawiają na urządzenia mobline by przyciągnąć klientów

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 13-03-2012, 12:51

Nowa aplikacja na smartfon, wirtualna przymierzalnia czy kody kreskowe, które „wyłapują" przeterminowane towary to najnowsze rozwiązania w które postanowiły zainwestować największe sieci handlowe.

Handlowi giganci postawili w tym roku na rozwijaniu wielokanałowych strategii sprzedaży. Zgodnie z danymi firmy Deloitte, kluczowym czynnikiem sukcesu dla handlu ma być umiejętność wykorzystania potencjału urządzeń mobilnych do dostarczania konsumentom jeszcze lepszych wrażeń związanych z zakupami. Takie sieci jak Carrefour, Tesco i Biedronka postawiły pójść tą drogą.

Carrefour uruchomił właśnie aplikację „Moje zakupy w Carrefurze", która jest dostępna na ifoniee. Aplikację można pobrać z App Store. Jej funkcjonalności to m.in. szukanie produktu za pomocą słowa kluczowego lub poprzez skanowanie go, automatyczne synchronizowanie zakupów z telefonu komórkowego i koszyka internetowego. Użytkownicy potwierdzają dokonanie zakupu i płacą przy pomocy aplikacji, a zakupy otrzymują do domu.

Tesco, które również mocno inwestuje w nowinki technologiczne, ostatnio postanowiło wprowadzić je do swojej odzieżowej marki F&F tworząc
„wirtualną przymierzalnię 3D". Tesco to pierwszy detalista korzystający z technologii, która jest obecna na Facebooku ze strony clothingattesco.
Klienci mogą po prostu przesłać zdjęcia lub wpisać swoje rozmiary i przekonać się czy będą dobrze wyglądać w konkretnych ubraniach tej marki.

Biedronka nie pozostaje w tyle. Kody kreskowe, które uniemożliwią sprzedaż przeterminowanych produktów to nowe rozwiązanie, które Biedronka wprowadza w swoich polskich sklepach. Sieć korzysta z sytemu GS1, który pozwala na zakodowanie daty przydatności produktu do spożycia. Przeterminowana żywność zostanie przez kasjera wyłapana, podczas skanowania ceny.

Tymczasem amerykański Walmart wprowadził zakupy dwukierunkowe. Specjalna aplikacja poinformuje sklep o tym, czego klientowi brakuje w lodówce. Kurier bez zamówienia pojawi się pod drzwiami klientami z potrzebnymi zakupami.

Więcej na:

www.dlahandlu.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 356) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH