Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Sieci handlowe w 2017 roku: Co działo się w branży retail?

Debiut sieci handlowej Dino na GPW, protesty pracowników sieci handlowych, testowanie nowego konceptu "Piotr i Paweł po drodze", wejście Lidla w turystykę i modę, podpisanie przez Emperię umowy inwestycyjnej z Maxima Grupe oraz uruchomienie przez sieć Carrefour inkubatora dla start-upów i platformy Marketplace to jedne z wielu wydarzeń na rynku retail w 2017 roku.

Sieci handlowe w 2017 roku: Co działo się w branży retail?
Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 21-12-2017, 14:59

Handel detaliczny w 2017 roku - przegląd wybranych wydarzeń:

Dino Polska zadebiutowało 19 kwietnia 2017 r. na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Była to 488. spółka notowana na GPW i 5. debiut na rynku głównym GPW w 2017 r.  Wartość oferty Dino Polska S.A. wyniosła około 1,65 mld zł. Kurs akcji spółki rósł na otwarciu o ok. 10 proc.

2 maja protestowali pracownicy ponad tysiąca sklepów z całej Polski. Powód, który podawali, to niskie wynagrodzenia oraz złe warunki pracy.  Akcja polegała na "przesadnie skrupulatnym i dokładnym wykonywaniu powierzonych obowiązków przez pracowników i przestrzeganiu obowiązujących w danym sklepie procedur". Pracownicy przykleili także do ubrań specjalne naklejki - Pan da: lepsze warunki pracy, wyższe wynagrodzenie. W części sklepów rozdawano klientom ulotki. 

Tesco w czerwcu poinformowało o zamknięciu 9 nierentownych sklepów w Białymstoku, Głogowie, Koninie, Łodzi, Opolu, Oświęcimiu, Wałbrzychu, Ścinawie i Żywcu. 

Ponadto Tesco, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce i Europie Środkowej, opublikowała dane dotyczące skali marnowania żywności wewnątrz firmy w Polsce, Czechach, na Słowacji i na Węgrzech. Podobne dane dla Tesco w Wielkiej Brytanii publikowane są od czterech lat.

Z początkiem sierpnia pod szyldem "Piotr i Paweł po drodze" powstał nowy format sklepów typu convenience na stacjach BP. Pierwszy pilotażowy sklep działa na stacji BP w Warszawie, przy Al. Jerozolimskich 144c. Kolejne dwa miały zostać otwarte do końca tygodnia w Warszawie i Krakowie. Całodobowe sklepy będą działać na powierzchni 140-150 mkw. Docelowo, jeżeli pilotaż sprawdzi się, może powstać do 150 sklepów w tym formacie w ciągu 2 lat. Asortyment obejmie 3000 pozycji w tym 200 indeksów marki własnej Piotr i Paweł: napoje, przekąski, dania gotowe, wędliny, nabiał, produkty fit, energetyczne, bezglutenowe. 

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

więcej informacji:

sieci handlowe RSS ALERT    /    Dino RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    Carrefour RSS ALERT    /    Emperia RSS ALERT    /    Alma RSS ALERT    /    Piotr i Paweł po drodze RSS ALERT    /    Piotr i Paweł RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT    /    hipermarkety RSS ALERT    /    supermakety RSS ALERT    /    Mila RSS ALERT    /    Maxima Grupe RSS ALERT    /    Stokrotka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.171.108
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.