Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe w 2017 roku: Co działo się w branży retail?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-12-2017, 14:59
Sieci handlowe w 2017 roku: Co działo się w branży retail?
Fot. shutterstock

Debiut sieci handlowej Dino na GPW, protesty pracowników sieci handlowych, testowanie nowego konceptu "Piotr i Paweł po drodze", wejście Lidla w turystykę i modę, podpisanie przez Emperię umowy inwestycyjnej z Maxima Grupe oraz uruchomienie przez sieć Carrefour inkubatora dla start-upów i platformy Marketplace to jedne z wielu wydarzeń na rynku retail w 2017 roku.

Handel detaliczny w 2017 roku - przegląd wybranych wydarzeń:

Dino Polska zadebiutowało 19 kwietnia 2017 r. na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Była to 488. spółka notowana na GPW i 5. debiut na rynku głównym GPW w 2017 r.  Wartość oferty Dino Polska S.A. wyniosła około 1,65 mld zł. Kurs akcji spółki rósł na otwarciu o ok. 10 proc.

2 maja protestowali pracownicy ponad tysiąca sklepów z całej Polski. Powód, który podawali, to niskie wynagrodzenia oraz złe warunki pracy.  Akcja polegała na "przesadnie skrupulatnym i dokładnym wykonywaniu powierzonych obowiązków przez pracowników i przestrzeganiu obowiązujących w danym sklepie procedur". Pracownicy przykleili także do ubrań specjalne naklejki - Pan da: lepsze warunki pracy, wyższe wynagrodzenie. W części sklepów rozdawano klientom ulotki. 

Tesco w czerwcu poinformowało o zamknięciu 9 nierentownych sklepów w Białymstoku, Głogowie, Koninie, Łodzi, Opolu, Oświęcimiu, Wałbrzychu, Ścinawie i Żywcu. 

Ponadto Tesco, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce i Europie Środkowej, opublikowała dane dotyczące skali marnowania żywności wewnątrz firmy w Polsce, Czechach, na Słowacji i na Węgrzech. Podobne dane dla Tesco w Wielkiej Brytanii publikowane są od czterech lat.

Z początkiem sierpnia pod szyldem "Piotr i Paweł po drodze" powstał nowy format sklepów typu convenience na stacjach BP. Pierwszy pilotażowy sklep działa na stacji BP w Warszawie, przy Al. Jerozolimskich 144c. Kolejne dwa miały zostać otwarte do końca tygodnia w Warszawie i Krakowie. Całodobowe sklepy będą działać na powierzchni 140-150 mkw. Docelowo, jeżeli pilotaż sprawdzi się, może powstać do 150 sklepów w tym formacie w ciągu 2 lat. Asortyment obejmie 3000 pozycji w tym 200 indeksów marki własnej Piotr i Paweł: napoje, przekąski, dania gotowe, wędliny, nabiał, produkty fit, energetyczne, bezglutenowe. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 182) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH