REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sieci handlowe wprowadzają obrazkowe informacje o kaloriach

  • Autor: Polska
  • Data: 12-11-2008, 11:35
Sieci handlowe wprowadzają obrazkowe informacje o kaloriach

Największe polskie sieci handlowe zaczynają zamieszczać na etykietach obrazkowe informacje o wartościach odżywczych produktów. Kolorowe piktogramy przedstawiają nie tylko, ile kalorii, cukrów, tłuszczów, białek czy sodu zawiera dany wyrób, ale też w jakim procencie pokrywa on dzienne zapotrzebowanie organizmu na te składniki. W tym miesiącu kolorowe piktogramy wprowadzi na opakowania produktów własnej marki sieć supermarketów Intermarche - czytamy w dzienniku Polska.

REKLAMA

- Rysunki są bardziej przejrzyste, klarowne i użyteczne dla klienta niż informacje zamieszczane drobnym drukiem - uważa Marek Feruga z Grupy Muszkieterów, do której należą supermarkety Intermarche. Podobne oznaczenia w ostatnich tygodniach zaczęli wprowadzać także inni handlowcy, m.in. największa sieć dyskontów Biedronka, hipermarkety Tesco, Real i Carrefour.

Sieci odpowiadają na zalecenia Komisji Europejskiej, która między innymi w ten sposób chce walczyć z otyłością. Przybrała ona już na naszym kontynencie rozmiary epidemii. Z badań wynika, że nadwagę ma już co drugi dorosły Europejczyk. W Polsce - otyłych jest ok. 10 proc. mężczyzn i 12 proc. kobiet, a nadwagę ma ponad 30 proc. populacji.

Na razie piktogramowe oznaczenia są dobrowolne, ale Komisja Europejska myśli już, by po 2010 r. wprowadzić je jako obligatoryjne. Przedstawione w przejrzystej formie informacje ułatwić mają konsumentowi komponowanie odpowiedniej diety i dostarczyć informacji umożliwiających dokonywanie bardziej świadomego wyboru. Z pewnością ostrożniej sięgnie on po słodycze, gdy przeczyta duży napis, że baton dostarczyć może aż jedną piątą dziennej zalecanej dawki kalorii i 30 proc. zalecanego spożycia tłuszczów, a tabliczka czekolady aż w 50 proc. może pokryć zapotrzebowanie na cukry!

Ale sieci liczą też, że wprowadzając przejrzyste informacje, łatwiej przekonają klientów do produktów sygnowanych markami własnymi, które do tej pory wielu osobom kojarzyły się ze złą jakością. - Z badań wynika, że konsumenci chętniej wybierają produkty oznaczone informacjami żywieniowymi niż nieoznakowane - mówi Andrzej Gantner ze stowarzyszenia Polska Federacja Producentów Żywności, która promuje w naszym kraju program znakowania produktów wartością odżywczą. Być może dlatego już 400 producentów zgłosiło w ostatnim roku akces do programu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 459) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH