REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sieci handlowe wstrzymywały przetargi na 2011 r. Część jest ciągle otwarta

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-03-2011, 12:16
Sieci handlowe wstrzymywały przetargi na 2011 r. Część jest ciągle otwarta

Według Kamila Kliniewskiego, prezesa zarządu spółki Hygienika dystrybutorzy widzą problemy producentów związane z zawirowaniami na rynkach surowcowych i są skłonni do renegocjacji umów handlowych. Jednocześnie dodaje, że z powodu wysokich cen surowców niektóre sieci handlowe wstrzymywały jednak przetargi na 2011 r., na dostawy określonych towarów.

REKLAMA

- Z trzema podmiotami udało się nam już zakończyć rozmowy i dostać nowe warunki na droższe dostawy naszych produktów. Sieci rozumieją, że trzeba podnieść ceny w warunkach takiego wzrostu surowców, bo inaczej nie ma rozmowy biznesowej - wyjaśnia Kamil Kliniewski. - Bawełna nie jest oczywiście jedynym składnikiem naszych produktów, więc podwyżki w detalu sięgają co najwyżej kilku procent - dodaje.

Jednak jak zauważa prezes spółki Hygienika z powodu wysokich cen surowców niektóre sieci handlowe wstrzymywały jednak przetargi na 2011 r., na dostawy określonych towarów, nie tylko z branży kosmetycznej, ale także np. makaronowej, gdzie widać było potężne "rajdy cen" mąki. - Sieci handlowe wolą dać producentowi podwyżkę na 3 lub 6 miesięcy, a strategiczny przetarg długoterminowy na dany rok przekładają w czasie, aby nie podpisywać kontraktów na niekorzystnych dla siebie warunkach, drogiego surowca. Czekają na spadki lub stabilizację cen - tłumaczy Kamil Kliniewski.

Prezes dodaje, że trudno określić kiedy nastąpi zamknięcie przetargów. - W kilku sieciach przetargi są cały czas otwarte. W niektórych przypadkach jest to spowodowane brakiem odpowiedzi ofertowej ze strony dostawców, producentom nie opłaca się w nim startować, lub spływają oferty z cenami, których wysokości sieci są w stanie zaakceptować - zauważa Kamil Kliniewski.

Przedstawiciel spółki Hygienika zauważa duży wpływ sytuacji na rynku surowcowym, na prowadzony biznes. - W styczniu i lutym bawełna poszła do góry o 100 proc. w związku z tym musimy poczekać i np. prognozy wyników podamy dopiero po I kw., żebyśmy nie musieli ich korygować. Podobne "rajdy" przechodziły inne surowce, ale na szczęście się zatrzymały - wyjaśnia Kamil Kliniewski.

Zdaniem prezesa poza czynnikami ekonomicznymi na gwałtowne wahania cen surowca wpływa czynnik spekulacyjny. - Bawełna była na końcu listy towarów, na którą rzucili się spekulanci, bo wcześniej zdążyli już zarobić na zbożu, czy kakao. Jako firma mamy gwarancje cenowe i możliwości negocjacji cen u dostawców, co daje nam możliwość utrzymania rentowności. W dłuższej perspektywie konieczne będzie jednak podnoszenie cen w sieciach handlowych - podsumowuje przedstawiciel producenta wyrobów higienicznych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 403) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH