Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Sieci handlowe wydają więcej gazetek - raport

Instytut badawczy ABR Sesta dokonał analizy strategii sieci handlowych pod względem wydawanych przez nie gazetek promocyjnych. Z badań wynika, że wszystkie monitorowane sieci w 2014 roku opublikowały razem ponad 5 tys. gazetek promocyjnych, co oznacza, że klienci otrzymywali tygodniowo około 100 gazetek. Zawierały one ogółem prawie 1,4 mln promocji. Najwięcej gazetek wydały supermarkety (1226), hipermarkety (695), sieci C&C (590), dyskonty (480) oraz drogerie (347).

Sieci handlowe wydają więcej gazetek - raport
Supermarkety pragną być bliżej klienta, oferować mu wygodne zakupy i odciągnąć od sklepów specjalistycznych (fot. PTWP)

Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
Data: 30-04-2015, 13:27

W 2014 roku nastąpił wzrost liczby wydawanych gazetek w każdej z badanych sieci. Największy odnotowano w supermarketach oraz dyskontach. Wzrost ten wynika z dodatkowych ofert tematycznych lub skrócenia czasu obowiązywania promocji. Oferta tematyczna już nie tylko „podrzuca pomysły”, ale również zachęca klienta do dodatkowych zakupów. Natomiast promocja, która trwa krócej niż dwa tygodnie, skłania do częstszych odwiedzin sklepu oraz zwiększa kontakt z marką sklepu.

- Sieci walczą o klienta i próbują to robić na różne sposoby. Gazetka promocyjna ma za zadanie przyciągnąć jego uwagę, zaprezentować asortyment dostępny w sklepie, zachęcić do zrobienia zakupów w sieci czy podkreślić unikatowość oferty. W gazetkach coraz częściej umieszczane są treści wychodzące poza typową promocję produktów tj. przepisy, wywiady, ciekawostki, podróże.  Należy też wziąć pod uwagę, że oferty promocyjne to duże obciążenie dla sieci, ponieważ wiążą się m.in. ze zmianą ekspozycji, właściwym poziomem zatowarowania, czy zmianą w systemie kasowym, mówi Anna Ruman, wiceprezes instytutu badawczego ABR Sesta.  

W 2014 roku nastąpił również niewielki wzrost udziału w powierzchni gazetek dla produktów FMCG wydawanych przez dyskonty (40 proc.). Natomiast hipermarkety i supermarkety stawiały większy nacisk na produkty świeże.

- Asortyment promowany w gazetkach jest wypadkową tego, co dana sieć posiada w sprzedaży i tego, co chce klientowi przekazać na swój temat. Większość oferty stanowią produkty szybkorotujące, takie jak żywność paczkowana, kosmetyki, detergenty, itp. Rośnie również udział produktów świeżych na wagę – mięsa, wędlin, warzyw, owoców, serów i ryb, dodaje Anna Ruman.

Większość sieci wydawała gazetki ogólnopolskie z podobną częstotliwością, jak w 2013 roku, także częściej tworzyła dwustronicowe ulotki. Zawierały one mniejszą liczbę ofert, ale często ich cena była  bardzo obniżona. W ten sposób, nie tracąc marży na wielu produktach, sieci zachęcały klientów do odwiedzin w sklepach i jednocześnie budowały swój wizerunek jako taniej sieci.

więcej informacji:

ABR Sesta RSS ALERT    /    gazetki promocyjne RSS ALERT    /    sieci handlowe w Polsce RSS ALERT    /    FMCG RSS ALERT    /    Top Market RSS ALERT    /    MarcPol RSS ALERT    /    Eco RSS ALERT    /    Alma RSS ALERT    /    Rossmann RSS ALERT    /    Hebe RSS ALERT    /    Superpharm RSS ALERT    /    Sephora RSS ALERT    /    Douglas RSS ALERT    /    Anna Ruman RSS ALERT    /    Auchan RSS ALERT    /    E.Leclerc RSS ALERT    /    Kaufland RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.84.243.246
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.