REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sieci handlowe wydały 40 proc. więcej na reklamy

  • Autor: wirtualnemedia.pl/dlahandlu.pl
  • Data: 07-05-2015, 11:26

W pierwszych trzech miesiącach tego roku sieci handlowe zwiększyły swoje wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych o ponad 40 proc. porównując z analogicznym okresem roku 2014. Zwiększyły swoją obecność w radiu, telewizji i na outdoorze, redukując wydatki na prasę i magazyny. Najwięcej wydał Lidl, znacząco nakłady zwiększyły Tesco i Kaufland.

REKLAMA

Sieci handlowe przeznaczyły w pierwszych trzech miesiącach br. ponad 317,4 mln zł. Było to 40,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku - wynika z raportu Kantar Media (dane cennikowe bez rabatów) przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.

Najwięcej na wsparcie wydaje, podobnie jak rok temu, Lidl Polska. Ta sieć dyskontów zostawiła w mediach nieco ponad 112 mln zł, o 6,5 proc. więcej w skali roku.

Jeszcze więcej - o 34,2 proc., do 76 mln zł - wzrosły wydatki reklamowe Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci sklepów Biedronka i drogerii Hebe.

Największy wzrost nakładów reklamowych w pierwszym kwartale br. zanotowały Tesco Polska i Kaufland Polska. Pierwsza sieć zwiększyła je o 169,2 proc. - do blisko 29 mln zł, a druga - o 120,9 proc., do blisko 23 mln zł.

W tegorocznym zestawieniu największych pod względem wydatków reklamowych sieci handlowych pojawił się Carrefour Polska, który zainwestował w reklamę w tradycyjnych mediach 21,2 mln zł.

Sieci handlowe wciąż najwięcej wydają na zasięgowe kampanie w stacjach telewizyjnych. Wydatki na szklanym ekranie zwiększyły o 24,5 proc., do 143,8 mln zł.

W największym stopniu jednak w tej branży wzrosły nakłady na reklamę w stacjach radiowych - niemal o 100 proc., do 136 mln zł. Właściciele marketów wydali też więcej na reklamę zewnętrzną. Na promocję na nośnikach outdoorowych przeznaczyły w pierwszym kwartale tego roku 17,1 mln zł - 31,4 proc. więcej niż rok temu.

Mniejszym ich zainteresowaniem marketów cieszyły się w pierwszych miesiącach tego roku gazety i magazyny. W prasie codziennej wydali oni 7,2 proc. mniej niż rok wcześniej (7,2 mln zł), a w czasopismach - 30,4 proc. mniej (12,9 mln zł).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 295) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH