Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Sieci handlowe zapłacą mniej za odtwarzanie muzyki w marketach

10 lipca br. Zespół Orzekający Komisji Prawa Autorskiego ogłosił decyzję o zatwierdzeniu wspólnej tabeli stawek za odtwarzanie muzyki w sklepach, restauracjach i zakładach usługowych, hotelach i dyskotekach.


Autor: pr
Data: 11-07-2013, 15:48

Dotychczas właściciele sklepów i punktów usługowych płacili oni odrębnie każdej organizacji, według różnych zasad i według stawek nieuwzględniających zakresu wykorzystania muzyki czy filmów. Nowe tabele silniej różnicują opłaty w zależności od potencjalnych korzyści, jakie może czerpać przedsiębiorca z eksploatacji praw - mówi Bogusław Pluta, dyrektor OZZ ZPAV.

Jak wynika z wyliczeń mały sklep do 20 mkw. w Warszawie płacił dotychczas za wykorzystanie muzyki ok. 120 zł rocznie. Obecnie zapłaci o 3 zł więcej. Z kolei sklep w małej miejswości (poniżej 5 tys. osób) zauważy obniżkę o połowę do 63 zł rocznie. Średni sklep (300 mkw.), który wydawał 507 zł na zakup praw dotyczących wykotrzystania muzyki zapłaci w Warszawie ok. 362 zł zaś w małej miejscowości jedynie 192 zł. Dla sklepów wielkopowierzchniowych (pow. 2500 mkw.) sytuacja jest jeszcze lepsza bo zamiast płaconych dotychczas 3779 zł będzie on musiał wydać od 750 zł, o ile działa w Warszawie do 383 zł, o ile działa w małej miejsowości. Opłaty wzrosną zaś w przypadku punktów fryzjerskich, dyskotek czy części restauracji.

W myśl ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. każdy, kto wykorzystuje w swojej działalności muzykę lub filmy jest zobligowany do uzyskania niezbędnych licencji i wniesienia stosownych opłat z tytułu ich eksploatacji do Organizacji Zbiorowego Zarządzania, reprezentujących twórców, wykonawców i producentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Bogusław Pluta RSS ALERT    /    Komisja Prawa Autorskiego RSS ALERT    /    prawo autorskie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.128.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.