Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe zmniejszają wydatki na reklamę - analiza

  • Autor: portalspozywczy.pl / IMM
  • Data: 09-06-2015, 11:58
Sieci handlowe zmniejszają wydatki na reklamę - analiza
(fot. ŁR)

Działające w Polsce sieci handlowe wydały na promocję prawie 284 mln zł – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów za I kwartał 2015 r. To o około 49 mln mniej, niż w kwartał wcześniej, ale w porównaniu do analogicznego okresu rok temu budżety wzrosły o 93 mln zł. Lidl, Biedronka i Tesco stanęły na podium. W spotach i kreacjach reklamowych dominowała Wielkanoc, zadowolone z zakupów rodziny i liczne okazje cenowe.

Pierwsza dziesiątka reklamodawców wśród supermarketów, hipermarketów, dyskontów i sklepów convinence wydała na promocję około 256 mln zł. Ponownie jak w poprzednim kwartale na szczycie listy znajduje się Lidl, który na wszystkie reklamy tego kwartału przeznaczył łącznie prawie 99 mln zł. W poprzednim kwartale wydał o około 9 mln zł mniej. Druga w rankingu Biedronka za emisję kreacji reklamowych zapłaciła prawie 58 mln zł. Tesco, choć utrzymało trzecią pozycję, to wyraźnie wyhamowało. Sieć przeznaczyła na wydatki reklamowe ok. 14 mln zł mniej niż w poprzednim kwartale. Na podjęcie ofensywy reklamowej zdecydował się natomiast Carrefour. Na promocję przeznaczył około 14 mln zł, wskakując na piątą pozycję. W pierwszej dziesiątce ponownie pojawiło się również Netto (ok. 9,5 mln zł).

Analizując ostatnie kwartały 2014 r.,  Biedronka i Lidl prześcigały się w wydatkach na reklamy wydając niebagatelne kwoty. Tym razem najdroższa reklama I kwartału 2015 nie należała jednak do żadnej z tych sieci handlowych. Gdy dwóch się biło, tam skorzystało … Intermarche. Sieć wydała na emisję spotu „Słynny szef kuchni odkrywa Polskę…” (emitowanego na szklanym ekranie ponad 1400 razy) wydała niemal 6 mln zł. Słynny, francuski kucharz i ambasador marki Michel Roth zaprasza Polaków do eksperymentów w kuchni. Spot promował nowy projekt Atelier Intermarche, w którym Roth odkrywa polskie produkty z półek sieci i łączy je z typowo francuskimi składnikami.

Biedronka stawiała w I kwartale 2015 r. m.in. na promocję smaków Portugalii.  Poprzez reklamy przybliżała widzowi restauracje w Lizbonie, w których serwowane były dania związane m.in. z rybami lub owocami morza. Sieć Jeronimo Martins pocieszała również tych którzy się tam wybrać nie mogą. W spotach usłyszeliśmy, że ten sam smak czeka na nas w sklepach, gdzie bez problemu można odnaleźć wszystkie produkty, których używają sami Portugalczycy. Emitując osiem tego rodzaju spotów, sieć wydała łącznie ponad 13,8 mln zł.

Jak wynika z danych Admonit, największe wydatki reklamowe większość sieci handlowych poniosła w marcu. Wielkanoc wypadła w tym roku na początku kwietnia i reklamodawcy przypominali o tym przez cały marzec. Najwięcej na emisję reklam w marcu wydali Lidl i Biedronka: odpowiednio ok. 46 i 27 mln zł. Najdroższą reklamę dotyczącą świąt wyemitował Carrefour (emisja kosztowała ok. 1,3 mln zł), w której podkreślał, że w sklepach tej sieci na święta „każdy znajdzie coś dla siebie”. Lidl zaś kusił książką kucharską Pawła Małeckiego „Cukiernia Lidla”, którą klienci mogli otrzymać w ramach akcji promocyjnej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 904) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH