Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci hipermarketów i dyskontów oszukują sprzedając mięso

  • Autor: sfora.pl
  • Data: 26-07-2010, 20:03

Tym razem chodzi o mielone mięso wołowe i jego szczególny rodzaj „z niską zawartością tłuszczu". Według brytyjskich kontrolerów to jedno wielkie oszustwo - informuje sfora.pl za dziennikiem "Daily Mail".

Podstawowym problemem jest to, że zawierają jedynie około 3 procent mniej tłuszczu niż zwykłe mielone - donosi "Daily Mail".
I tak - średnia dla "chudego" to 23,1 procent. Dla „tłustego" - 25,9 procent. Tymczasem różnica w cenie sięga nawet... 80 procent.

Hipermarkety wprowadzają też w błąd kupujących. W rzeczywistości w opakowaniach znajduje się o wiele więcej tłuszczu, niż wynika z informacji podanych na etykiecie - informuje gazeta.

Mięso z Asda ma o 27 procent więcej, Aldi - o 23, Netto o 19, Morrisons - 18, Lidl - 13. Stosunkowo dobrze na liście oszustów wypadło Tesco - ze średnią 2 procent. To nie koniec zarzutów.

Najgorszej jakości są mrożonki. Oprócz wysokiej zawartości tłuszczu, średnio o 41 procent więcej niż w mięsie świeżym, zawierają także o 24 procent więcej zmielonych chrząstek kości - pisze "Daily Mail".

Generalnie o wiele lepsze mięso można kupić w zwykłych sklepach mięsnych. Ma mniej tłuszczu aż o 67 procent. Inna sprawa, że znajduje się w nich dużo więcej domieszek innych gatunków mięsa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Stanisław 10-08-2010, 10:46:
Lidl zatrudnia kupcow CHAMOWATYCH bez kultury Przykladem jest Miszczyszyn i jego pseldo asystent Karpiniuk
  • Griu 27-07-2010, 13:10:
Rżniemy panowie, rżniemy tych durnych klientów - niech wsuwają skórki i fet podbarwione na różowo - mięęęęęęsko

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH