Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Sieci hipermarketów oszukują klientów fałszując ceny produktów w reklamach

Chińskie władze uważają, że handlowi potentaci m.in. sieci Wal-Mart i Carrefour wprowadzają w błąd klientów, podając fałszywe ceny produktów w swoich reklamach. Oficjalne stanowisko zajęła Krajowa Komisja Rozwoju i Reform. To chińska agencja, która koordynuje rozwój gospodarczy i społeczny - donosi money.pl za CNN.

Agencja zapowiedział, że będzie dotkliwie karała sklepy, które stosują niedozwolone praktyki. W grę wchodzą kary o maksymalnej wysokości do 76 tys. dolarów. Z oświadczenia nie wynika jednak jasno, czy taka kara może być nałożona w każdym, jednostkowym przypadku produktu, co do którego stwierdzono niedozwolone praktyki. Nie wiadomo też ilu sklepów miałyby one dotyczyć.

Agencja przywołane konkretne przykłady produktów, których ceny w sklepach Carrefour i Wal-Mart były podawane jako zawyżone, tak by efekt promocyjny obniżonych cen był większy.

W sklepie Carrefour w Changchun promocyjna cena podkoszulki męskiej wynosiła 7,7 dolarów. Sklep wskazywał na obniżkę z 25,6 dolarów. A bez promocji towar kosztował 18 dolarów. Podobna praktyka dotyczyła kawy w sklepie Wal-Mart w Nanning.

Rzecznik Wal-Mart podkreśla, że firma zwraca uwagę na politykę cenową, a klienci zawsze mogą sprawdzać ceny w czytnikach. Nie odniósł się jednak do kwestii ewentualnych kar. Carrefour nie udzielił amerykańskimu serwisowi komentarza.

Wal-Mart prowadzi ponad 300 sklepów w Chinach, Carrefour ma blisko 200 sklepów w całym kraju.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Wal-Mart RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • kruk 2011-02-14 09:34:46
    U nas Tesco robi to od lat. Dodam że w gazetce i na metce. Przy kasie okazuje sie że jest drożej niż na nalepce.Całe szczęście mozna zawsze reklamoawać i oodają pieniądze.
  • klient 2011-02-14 12:09:36
    To może i u nas w kraju też ministerstwo nałoży kary dla sklepów wielkopowierzchniowych?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 184.72.212.254
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.