Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci hipermarketów szukają sposobu wyjście z kryzysu

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 20-08-2014, 20:14
Sieci hipermarketów szukają sposobu wyjście z kryzysu

Prawdziwym wyzwaniem dla handlu detalicznego jest reaktywacja poprzez innowację formatu hipermarketów. W tym obszarze będziemy obserwować różne próby efektywnego wykorzystania istniejących obiektów poprzez zmianę funkcjonalności i oferty handlowej - uważa Andrzej Wojciechowicz, prezes FMCG Business Consulting.

- Jednym z przykładów może być hipermarket Tesco przy ul. Połczyńskiej w Warszawie, który w znaczący sposób przeniósł ciężar swojej sprzedaży na kanał internetowy. Kto znajdzie najbardziej atrakcyjne dla klientów rozwiązanie, ten wygra batalie o rynek obiektów wielkopowierzchniowych - podkreśla ekspert.

Ubiegły rok był praktycznie rokiem stagnacji na rynku spożywczym w Polsce w związku z dynamiką wzrostu poniżej 2 proc. - To właśnie hipermarkety są tym formatem, który obecnie przeżywa największe problemy. Dotyczy to zwłaszcza sklepów sieci Tesco, Carrefour, czy niedawno przejętego Reala. To one obecnie podlegają największym zmianom - nowy wystrój, dodatkowe usługi, kasy samoobsługowe, itp. - mówi Jarosław Frontczak, główny analityk handlu detalicznego PMR.

- Z drugiej strony bardzo dobrze sobie radzi marka Kaufland oraz Auchan. Ta pierwsza z powodu najmniejszych sklepów w tym formacie oraz umiejscowieniem ich blisko dużych skupisk ludzi (osiedla), a druga w związku z częstym występowaniem w dużych galeriach handlowych, które przyciągają klientów do robienia zakupów nie tylko spożywczych. Polacy coraz chętniej spędzają czas w dużych galeriach, gdzie mogą nie tylko dokonać zakupów, ale również zrelaksować się, skorzystać z oferty gastronomicznej, sportowej, czy nawet teatralnej - dodaje.

Hipermarkety tracą udziały w rynku - każdy kolejny kwartał to spadek sprzedaży o 4-5 pkt proc. W rezultacie udział tego formatu w tym rynku spadł o 0,7 pkt. proc. do 11,9 proc. Format cały czas szuka "nowego otwarcia", również na Zachodzie. Niedawno brytyjska prasa opisywała, jak ciężkie lanie sprawia hipermarketom i dużym supermarketom konkurencja w postaci Aldi czy Lidla. Udziały Tesco, Asda czy Sainsbury's w przyszłości mają maleć, dyskontów - rosnąć.

W Polsce w segmencie hipermarketów działają: Kaufland (177 sklepów), Real+Auchan (49+29) , E. Leclerc (43 sklepy), Tesco (ok. 85 hipermarketów z bazy 450 sklepów).

Przeczytaj także:

Auchan może już dokonać rebrandingiu 14 sklepów Real

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH