REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sieci i hurtownicy średniej wielkości chcą inwestować w e-commerce, programy lojalnościowe i ceny

  • Autor: pr/portalspozywczy.pl
  • Data: 13-04-2012, 10:05
Sieci i hurtownicy średniej wielkości chcą inwestować w e-commerce, programy lojalnościowe i ceny
Sieci handlowe kładą coraz większy nacisk na handel elektroniczny

Jak wynika z badań Forrester Consulting, przeprowadzonych na zlecenie firmy Columbus, 44 proc. przedsiębiorców średniej wielkości, którzy zajmują się dystrybucją i handlem, planuje wdrożyć rozwiązania e-commerce w najbliższych 12 miesiącach. Wysoki priorytet przypisano także rozwiązaniom, usprawniającym zarządzanie lojalnością klientów (48 proc.) oraz cenami i promocjami (42 proc.).

REKLAMA

Dla porównania, przetwarzanie faktur czy planowanie alokacji kosztów wymagają pilnego wsparcia ze strony systemów informatycznych jedynie u 15 proc. i 18 proc. respondentów. Tak spore dysproporcje między wybranymi procesami nie są jednak zaskoczeniem.

- Większy nacisk na handel elektroniczny i relacje z klientami jest pochodną zmian, jakie na skutek globalizacji zachodzą nie tylko w Europie, ale i w Polsce. Lokalni detaliści muszą szukać innych przewag, aby zrównoważyć ofertę cenową międzynarodowych konkurentów, wykorzystujących efekt skali. Dywersyfikacja sprzedaży o kanał internetowy z jednej strony, a z drugiej zacieśnianie relacji z klientami jest naturalnym wyborem, dzięki któremu rodzime firmy zbliżają się do zachodnioeuropejskiego modelu zarządzania - wyjaśnia Piotr Szczerbiak, dyrektor konsultingu Columbus Polska.

Odzwierciedleniem są wspomniane badania Forrester Consulting. Rodzimi menedżerowie przyznają, że do podniesienie zysku nie wystarczy już tylko i wyłącznie podniesienie marży czy otwarcie kolejnego punktu sprzedaży. Do tego potrzebne jest m.in. efektywniejesze zarządzanie promocjami (tak przyznaje 62 proc. respondentów), zwiększenie lojalności klientów (44 proc.), lepsze planowanie asortymentu (50 proc.), a także skuteczniejsze zarządzanie popytem (48 proc.). - Owszem, można samodzielnie próbować usprawnić wybrane procesy, ale będzie to niedokładne i niewydajne, a przez to może prowadzić do fałszywych i kosztownych wniosków - dodaje Piotr Szczerbiak.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jaca 25-04-2012, 12:33:
Każda stacja benzynowa wciska mi kartę lojalnościową, dzięki której mogę po roku zakupów otrzymać latarkę albo hot - doga.
Dobre dla przedszkolaków - na pytanie o kartę odpowiadam: czy wyglądam na jelenia?
  • subiekt 20-04-2012, 16:34:
Najlepszy program lojalnościowy to nigdy nie zawieść klienta. Zauważać jego potrzeby i upodobania, informowac i okazywać sympatię. Oczekiwać z radością, Starać się być we wszystkim wiarygodnym. Lubić nawet tych, których trudno polubić.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 116) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH