Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Sieci Lidl i Biedronka wprowadziły ponad 30 proc. nowych towarów do asortymentu

Strona 3 z 3


Autor: MondayNews.pl
Data: 28-02-2017, 09:20

– Należy wyraźnie podkreślić, że Lidl, w przeciwieństwie do Biedronki, utrzymał w styczniu bardzo  intensywną promocję, na poziomie porównywalnym do grudnia. Miało to oczywiście wpływ na poszerzenie całego jego asortymentu. Warto także zauważyć, że Lidl podwyższył liczbę wszystkich towarów z grudnia 2016 roku, która wynosiła wtedy 2283, do 2434 produktów w styczniu 2017 roku. Dzięki temu, w pierwszym miesiącu tego roku oferował aż o 151 artykułów  więcej, niż w sezonie świątecznym. Tym samym, analizując pełną ofertę sieci, nastąpił wzrost o 7% – wyjaśnia Sebastian Starzyński.

Natomiast w Biedronce liczba wszystkich artykułów (2679) w styczniu 2017 roku spadła o 8%, w porównaniu do grudnia 2016 roku (2902). Jak wyjaśnia ekspert z instytutu badawczego ABR SESTA, wiele towarów zostało sprzedanych podczas gorączki grudniowych zakupów, a część artykułów musiała być usunięta z półek, aby pomieściły się nowe produkty z oferty styczniowej. W Lidlu oczywiście również wycofano stare elementy asortymentu, ale wprowadzenie kolejnych promocji wiązało się z poszerzeniem oferty. Na tym polega różnica w taktyce obu sieci na początku 2017 roku.

– Analizując z kolei udział marki własnej i narodowej, trzeba zauważyć, że proporcje w obu sieciach są dość mocno porównywalne. Widać wprawdzie niewielkie wahania na poziomie 1-2 p.p. Jednak to z pewnością wynika z mniejszych możliwości Biedronki do generowania nowości w marce własnej, w porównaniu ze swoim największym konkurentem. Natomiast liczba produktów jest w miarę stabilna zarówno w Lidlu, jaki i Biedronce, co bezpośrednio wynika z podobnych strategii – podsumowuje Sebastian Starzyński. 

W styczniu 2017 roku Biedronka miała w swoich sklepach blisko 1251 produktów marek narodowych, co stanowiło 47% całego asortymentu sieci. Tymczasem, Lidl oferował tylko 644 tego typu produktów, które obejmowały 26% wszystkich towarów. Będąc siecią międzynarodową, w większym stopniu wykorzystuje on marki własne do wprowadzania nowych produktów. Może je bowiem testować w innych krajach. Biedronka nie ma takiej możliwości. W styczniu udział marki własnej w całym asortymencie Biedronki wynosił 51%, a w Lidlu – 69% spisanych SKU. Produkty niemarkowe, przeważnie należące do kategorii Świeże, stanowiły 2% w Biedronce i 5% w Lidlu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Biedronka RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    ABR Sesta RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.214.113
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.