Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci mają coraz większy udział w sprzedaży sprzętu RTV i AGD

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-09-2012, 10:16

Kryzys na rynkach finansowych negatywnie wpłynął na wartość rynku RTV, AGD i sprzętu elektronicznego. Dopiero zeszły rok przyniósł pierwsze odbicie, choć i tak wynoszące zaledwie 0,8 proc. Dzięki temu, według szacunków PMR, wartość rynku wyniosła 23,7 mld zł. Co więcej z roku na rok rośnie udział sieci sprzedaży, które generują obecnie prawie 70 proc. sprzedaży na rynku.

Jak podaje PMR w raporcie ‘Handel detaliczny artykułami RTV, AGD i sprzętem elektronicznym w Polsce 2012. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2012-2014', prawie 70 proc. z wartości tego rynku generują sieci sklepów. Warto zaznaczyć, ze jest to jeden z bardziej skonsolidowanych rynków, w którym dziesięć największych detalistów generuje dwie trzecie wartości sprzedaży. Bardzo silny jest także kanał internetowy, z ponad 16 proc. Zawiera on zarówno sprzedaż platform handlowych w tym największego serwisu aukcyjnego Allegro jak i sklepy internetowe także te prowadzonych przez największe sieci. Pozostały udział należy do hipermarketów, supermarketów i dyskontów, sklepów niezależnych i targowisk.

- Choć w 2013 roku przewidujemy, że tempo wzrostu gospodarki spadnie, to wciąż na rynku będzie kilka pozytywnych czynników sprzyjającym rynkowi RTV, AGD i sprzętu elektronicznego. Będzie to między innymi dalszy trend wymiany telewizorów lub zakupu dekoderów, ekspansja sieci sklepów, wzrastająca konkurencja pomiędzy sklepami internetowymi i stacjonarnymi, a także zwiększenie możliwości kredytowych części społeczeństwa dzięki zakończeniu spłat kredytów zaciągniętych przed kryzysem. Dzięki temu wartość rynku w Polsce nie spadnie - oceniają autorzy raportu.

Kryzys na rynku finansowym przyniósł znaczny spadek wartości rynku RTV, AGD i sprzętu elektronicznego w Polsce, który jeszcze w 2008 roku rósł dwucyfrowo. W dwóch następnych latach rynek odnotował znaczną korektę. Było to spowodowane znacznym zaostrzeniem akcji kredytowych banków. Dotyczyło to, zarówno kredytów konsumpcyjnych, które miały wpływ na wszystkie segmenty, jak i kredytów hipotecznych, które zatrzymując boom na rynku mieszkaniowym miały wpływ na zmniejszenie popytu, zwłaszcza na duży sprzęt AGD.

Dodatkowo kryzys miał negatywny wpływ na samych konsumentów, którzy w większym stopniu weryfikują potrzebę zakupu danego produktu, w większym stopniu zwracają uwagi na ceny, są mniej podatni na zakupy impulsowe, a także dłużej podejmują samą decyzję o zakupie. Z drugiej jednak strony, klienci często kupują sprzęt RTV, AGD i elektroniczny jako rekompensatę za brak większych zakupów, czy wyjazdów urlopowych. W 2010 dodatkowym czynnikiem negatywnie wpływającym na wyniki była katastrofa prezydenckiego samolotu, która wpłynęła na znaczne obniżenie obrotów w handlu przez kilka tygodni.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH