Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Sieci opuszczają polskie centra handlowe. Komu nie sprzyja koniunktura?

Z danych Bisnode Polska wynika, że w 2018 roku z polskiego rynku zniknęło ich ok. 11 tys. sklepów. Choć prym wiodą małe placówki ogólnospożywcze to dobra koniunktura nie pomogła też sieciom obecnym od lat w centrach handlowych. To efekt nie tylko zakazu handlu w niedziele, ale także konkurencji w internecie oraz polityki sieciowych gigantów - informuje propertynews.pl.

Sieci opuszczają polskie centra handlowe. Komu nie sprzyja koniunktura?
fot. Shutterstock
  • Źródło Property News

Autor: propertynews.pl
Data: 08-02-2019, 09:52

W ostatnich miesiącach z polskich centrów handlowych zniknęła kanadyjska marka obuwnicza Aldo. Sieć opuściła Polskę 13 latach działalności. Tuż przed zamknięciem w butikach odbyły się wielkie wyprzedaże asortymentu. Decyzja sieci była zaskoczeniem gdyż  jeszcze w 2017 roku Aldo otwierało i modernizowało salony sprzedaży oraz uruchomiło sklep w Galerii Północnej w Warszawie. Firma posiadała w sumie kilkanaście salonów na terenie największych miast w Polsce.

Jesienią 2018 roku z polskiego rynku wycofała się marka Dunkin’ Donuts.  Plany firmy opiewały na utworzenie w ciągu 7 lat 44 lokali na terenie całej Polski. - Wszystko, co dobre, kiedyś się kończy i, niestety, lokale Dunkin' Donuts po 3 latach znikają z mapy Polski. Ta smutna decyzja nie była łatwa, ale w zaistniałych okolicznościach okazała się konieczna. Dziękujemy za wszystkie wspólnie zjedzone donuty – napisano  wówczas na facebookowym profilu sieci. 

Z centrów handlowych zniknęła też marka Próchnik, której 5 czerwca 2018 roku Sąd Rejonowy w Łodzi  wydał postanowienie o ogłoszeniu upadłości likwidacyjnej. W okresie po ogłoszeniu upadłości spółki syndyk odstąpił od umów najmu w centrach handlowych oraz zrealizowane zostały zamknięcia wszystkich salonów sprzedaży Próchnika. Jednocześnie realizowane były prace związane z utrzymaniem marki Próchnik na rynku poprzez prowadzenie sprzedaży internetowej. Operatorem sklepu internetowego została spółka z grupy kapitałowej: E-Commerce Próchnik Sp. z o.o.

Na początku roku z polskich centrów zniknęły też księgarnie Matras. Sieć posiadała około 200 księgarni w całej Polsce.

W 2018 roku z rynku zniknął też elektromarket Saturn. Jesienią 22 placówki w całej Polsce zaczęły funkcjonować już pod szyldem MediaMarkt. Właściciel obu firm podjął decyzje o połączeniu brandów w celu wzmocnienia jednej marki.

- Obie nasze marki zyskały zaufanie polskich konsumentów, o czym świadczą chociażby wysokie pozycje w badaniach konsumenckich i rankingach. Obserwując sytuację na rynku uznaliśmy, że nadszedł czas, aby wykorzystać ten atut i połączyć siły obu brandów. MediaMarkt jest obecny w Polsce już od 20 lat, a więc znacznie dłużej niż Saturn. Dlatego postawiliśmy na markę, która jest najsilniej zakorzeniona w świadomości Polaków – tłumaczył Marcin Rosati, prezes zarządu MediaMarktSaturn Polska.

Nierentowne do zamknięcia

więcej informacji:

sieci handlowe RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    Piotr i Paweł RSS ALERT    /    Carrefour RSS ALERT    /    centra handlowe RSS ALERT    /    galerie handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • route 66 2019-02-08 10:41:19
    Naturalna selekcja. Teraz biznes będą prowadzić tylko ci, którzy to potrafią, czyli potrafią wypracować zysk. Jak Edorado VAT'owskie się skończyło, to i firmy zaczęły upadać a zagraniczne sieci, jedynie wycofywać się z polskiego rynku, bo one raczej nie upadną. Teraz dopiero widać, dlaczego tylko u nas była cała gama światowych sieci, a naszych nie było. Widać, "dojenie" szło na maksymalną skalę.
  • feris 2019-02-11 10:47:29
    tesco? polska linia od dawna utrzymywala jeszcze tego europejskiego bankruta. To nie slabośc rynku czy niemoc klientów ale dziadostwo które probuja nam wcisnąć tzw.sieciowki powoduje , że wyoadaja z rynku.kolejne przykłady; N.Yorker, Orsay, Mango, Zara, Taatuum, HM....kiedyś, kolejki do przymierzalni, zakupy w niektórych z nich były znakiem grubszego portfela , a taeraz….czasem śmierdzi od zatęchłych, niemodnych i obrazajacych polskie klientki lachów!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.207.78.157
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.